تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۴۷۳
تعداد بازدید: ۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
مایکروسافت و فیس‌بوک 6600 کیلومتر در عمق 17 هزار فوتی دریای آتلانتیک بین آمریکا و اسپانیا را تحت عنوان پروژه مارئا/ Marea کابل گذاری کردند تا کیفیت و خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهند.
به گزارش مارین نیوز، این کابل که «Marea» (به معنی جزر و مد در زبان اسپانیایی) نام دارد، با 4 هزار مایل طول (6600 کیلومتر) در عمق 17 هزار فوتی دریای آتلانتیک، کابلی به وزن تقریبی 10 میلیون پوند (4.65 میلیون کیلوگرم معادل 34 نهنگ آبی) را در خود جای داده است.
بیش از پنج کیلومتر از کابل مارئا، زیر آب در مکان هایی با موانع سخت مانند آتشفشان های زیرین، مناطق زلزله و صخره های مرجانی قرار دارد. با این حال، این کابل در مسیر جنوبی قرار گرفته است که هم اکنون سیستم های کابلی زیر دریایی در آنجا قرار دارد تا بیشتر بتوان روی ایمن بودن آنها مطمئن بود. 
لازم به ذکر است که مریا از هشت جفت کابل فیبر نوری تشکیل شده است که با یک روکش مسی پوشیده شده اند و در برخی نقاط به ویژه نزدیکی سواحل که احتمال برخورد با کشتی ها وجود دارد، در زیر بستر اقیانوس دفن شده است. 
گفتنی است مایکروسافت و فیس بوک دیتاسنترهای بزرگی در ویرجینیا دارند و با توجه به احداث کابل 6600 کیلومتری جدید، می توانند محصولات و خدمات خود را مانند سرویس های آزور و ایکس باکس لایو برای مایکروسافت و اینستاگرام و واتس آپ برای فیس بوک را با کیفیت و سرعت بهتری در اختیار کاربران اروپایی قرار دهند و نرخ انتقال دیتا نیز روی آن 160 ترابیت بر ثانیه است.
روند تولید زیرساخت های لازم مارئا از اوت امسال شروع شده و به تازگی به پایان رسیده است. 
این پروژه به مایکروسافت کمک خواهد کرد تا با کمترین تاخیر اتصالی در اختیار مشتریان خود بگذارد و زیرساخت های جهانی اینترنت و نیز سیستم ابری خود را ارتقا دهد. پروژه مارئا گامی بلند برای ایجاد نسل بعدی زیرساخت های اینترنتی به شمار می رود.
هدف اصلی پروژه مورد اشاره این است که مایکروسافت و فیس بوک بتوانند با گسترش شبکه و دیتاسنترهای خود، اطلاعات را با سرعت بیشتر و به کمک تجهیزاتی بهتر به دست مردم اقصی نقاط جهان برسانند. این دو کمپانی حالا عملیات های پردازش ابری بسیاری در دست دارند که مارئا می تواند آنها را تا حد شگرفی بهبود بخشد. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: