تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۴۷۸
تعداد بازدید: ۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود صنایع فولاد و کشتی‌سازی و همچنین معادن مختلف در هرمزگان، گفت: علاقه‌مندیم در عرصه‌های اقتصاد دریایی و توسعه صنایع دریایی با توجه به ظرفیت‌های مناسب هرمزگان در این استان همکاری داشته باشیم.
به گزارش مارین نیوز، سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران در دیداری با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، ظرفیت‌های این استان را کم‌نظیر برشمرد و اظهار داشت: هرمزگان همانند آفریقای جنوبی دارای مرز آبی و ساحلی زیادی است که می‌توانیم به دلیل این تشابه، تعاملات اقتصادی خوبی را داشته باشیم.
ویلیام مکس فلمن وایتد با بیان اینکه آفریقای جنوبی می‌تواند از نیرو‌های متخصص هرمزگان در زمینه‌های صنعتی و دریایی استفاده کند، افزود: نیرو‌های متخصص این استان با ارائه آموزش به نیرو‌های ما در زمینه پرورش آبزیان، شیلات و به ویژه کشتی‌ سازی می‌توانند زمینه تعاملات بیشتر دو کشور ار فراهم کنند.
سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود صنایع فولاد و کشتی‌سازی و همچنین معادن مختلف در هرمزگان، افزود: علاقه‌مندیم در عرصه‌های اقتصاد دریایی و توسعه صنایع دریایی با توجه به ظرفیت‌های مناسب هرمزگان در این استان همکاری داشته باشیم.
مکس فلمن وایتد بندرعباس را یک کریدور مهم تجاری دانست و گفت: علاقه‌مندیم قرارداد خواهرخواندگی میان شهر بندرعباس و شهر بندر دوربان آفریقای جنوبی منعقد شود تا بتوانیم برای توسعه همکاری‌ها گام برداریم.
وی به تفاوت فصل میان دو کشور ایران و آفریقای جنوبی اشاره کرد و افزود: دو کشور با توجه به تفاوت فصلی در زمینه کشاورزی و شیلات می‌توانند همکاری مناسبی داشته باشند.
سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران گفت: کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی در آینده نزدیک در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود و علاقه داریم از استان هرمزگان نیز مقاماتی در این کمیسیون حضور یابند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این دیدار گفت: هرمزگان با دارا بودن ۱۴ جزیره و بیش از دو هزار کیلومتر مرز آبی دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای همچون بنادر تجاری و مسافری، فرودگاه بین‌المللی و ۱۳ فرودگاه در سراسر استان، صنایع بزرگ فولاد، آلومینیوم، پالایشگاه نفت و گاز، کشاورزی و شیلات و پرورش آبزیان و صیادی است.
بهروز اکرمی منابع انسانی را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های هرمزگان عنوان کرد و افزود: نیرو‌های متخصص و کارآمد در عرصه‌های مختلف از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان هرمزگان است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بالا بودن شاخصه امنیت را از دیگر ظرفیت‌های کشور و استان هرمزگان عنوان کرد.
اکرمی گفت: ضریب امنیت در استان و آب‌های خلیج فارس به واسته حضور نیرو‌های ایرانی بسیار بالا بوده و می‌توان برای افزایش همکاری اقتصادی و تجاری از این شاخصه مهم نیز سود برد.
وی از سفیر آفریقای جنوبی خواست تا هیئتی متشکل از تجار و بازرگانان آفریقای جنوبی به منظور افزایش سطح همکاری اقتصادی دو کشور به هرمزگان سفر کنند و زمینه سرمایه‌گذاری و تعاملات دو کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: