تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۴۸۸
تعداد بازدید: ۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
شیلنگ‎های فرسوده گوی شناور (SBM) صادرات نفت در منطقه لاوان تعویض شد تا از بروز هرگونه مشکلی در صادرات نفت خام پیشگیری شود.
به گزارش مارین نیوز، عملیات تعویض شیلنگ‏‌های فرسوده این گوی شناور که در فاصله پنج کیلومتری از جزیره لاوان قرار دارد، با تلاش گروه تعمیرات زیر آب شرکت نفت فلات قاره منطقه لاوان و همکاری واحدهای تعمیرات، گروه بازسازی دریایی سیری، عملیات دریایی، بهره‎برداری، تدارکات و تخلیه و بارگیری، بازرسی فنی، حفاظت فنی و ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) با موفقیت کامل و زودتر از زمان پیش‎بینی شده انجام شد.


این گوی شناور در فرآیند صادرات نفت خام برای انتقال نفت به نفتکش‌ های غول‌ پیکر استفاده می‌شود و نشت نفت خام به دریا و یا توقف صادرات به دلیل استفاده از شیلنگ های فرسوده، بدون شک می‎ توانست عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.
این گوی شناور ۲ رشته شیلنگ بارگیری دارد که از به هم پیوستن شیلنگ های ۲۰ اینچی و ۱۶ اینچی و شیرآلات مربوطه در انتها و در میان هر رشته تشکیل شده‎ است.
رشته شیلنگ ‎های بیرونی متشکل از ۲۷ قطعه شیلنگ و شیرآلات به طول ۳۱۲ متر و مجموع وزن ۱۱۵ تن و رشته شیلنگ‎ های داخلی هم متشکل از ۲۶ قطعه شیلنگ و شیرآلات به طول ۳۰۰ متر و وزن ۱۱۰ تن است.
به این ترتیب با در نظر گرفتن وزن شیلنگ‎ های قدیمی و جدید، در مجموع ۴۵۰ تن لوله و شیرآلات از جزیره به دریا و برعکس نقل و انتقال یافته که بیانگر حجم کار انجام شده است.
با توجه به محدودیت چارچوب زمانی بین دو بارگیری و تبعات سنگین و جبران ناپذیر هر گونه تاخیر در اجرا و تکمیل پروژه و همچنین نیاز عملیاتی مناطق لاوان، سیری و قشم به شناورهای مورد استفاده در این عملیات، برنامه‎ریزی و تمهیدات ویژه برای اجرای همزمان و هم‌ پوشانی بخش‎ های مختلف کار انجام و این عملیات طی ۱۸ روز اجرایی شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: