تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۴۹۰
تعداد بازدید: ۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
درحالی که دریای خزر شرایط جوی نامناسبی دارد کشتی «ارکیده یک» پس از سه روز تلاش از غرق شدگی در آبهای ساحلی منطقه آزاد انزلی نجات یافت.
به گزارش مارین نیوز، کشتی تجاری ارکیده 1 که طی چند ماه گذشته در حوضچه بندر کاسپین متوقف بود، شامگاه جمعه (۷ مهر) گرفتار امواج دریا شد و بدنه آن براثر برخورد با موج‌شکن بندر کاسپین سوراخ شد.
پس اطلاع تیم امداد و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان و اعزام آن‌ها به محل، امدادگران توانستند پس از سه روز با تلاش و کوشش شبانه‌روزی و همیاری نیروی دریایی، این کشتی از شرایط اضطراری و غرق‌شدگی خارج و به حالت پایدار و شرایط ایمن به کنار اسکله انتقال داده شد.


همچنین از تیم های تخصصی و ماهر مقابله با سوانح دریایی، آتش نشانی و مقابله با آلودگی دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان استفاده شد که با کمک نیروهای متخصص نیروی دریایی از جمله تیم ماهر غواصی و کنترل صدمات و کارکنان منطقه آزاد مجموعا ١٥٠٠ نفر ساعت در طی سه شبانه روز در شرایط جوی نا پایدار توانستند کشتی ارکیده ۱ را نجات دهند.
بررسی ها نشان می دهد که به دلیل عدم مهار در حوضچه بندر کاسپین و عدم سوخت رسانی به کشتی به دلیل مواج بودن دریا، کشتی به بدنه حوضچه بندر کاسپین نزدیک شده و درنهایت موجب سوراخ شدن آن می شود.
گفتنی است این دومین حادثه است بطوریکه صبح جمعه شناور خدماتی – صیادی گسپرل به همراه ۴ سرنشین ایرانی و خارجی در حاجی بکنده غرق شد. 





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: