تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۴۹۳
تعداد بازدید: ۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
کارشناسان محیط زیست تاکید دارند که برای احیای صخره‌های مرجانی باید به فناوری‌های تازه دست پیدا کرد.
به گزارش مارین نیوز، گروهی از کارشناسان و متخصصان مدیریت مرجان‌های دریایی از دانشگاه‌ها و انستیتوهای اصلی استرالیا در این باره متذکر شدند: تغییرات جوی در حال حاضر با چنان نیروی پیش می‌رود که حتی اگر افزایش گرمای جهانی به ۱.۵ درجه سانتی گراد نیز محدود شود، آسیب "دیواره بزرگ مرجانی" در استرالیا بر اثر پدیده سفیدشدگی مرجان‌ها همچنان ادامه خواهد یافت.
دکتر کین آنتونی محقق انستیتو علوم دریایی استرالیا (AIMS) و نویسنده اصلی مقاله‌ای در مجله "اکولوژی طبیعت و تکامل" در این رابطه می‌گوید: صخره‌های مرجانی و هزاران گونه‌ای که این صخره‌ها زیستگاهی مطلوب برای تمام آنها هستند، به هر نوع کمکی که بتواند آنها را از پیامدهای منفی تغییرات اقلیمی در امان نگه دارد، نیازمند هستند.
این مقاله طرحی کلی از طیف وسیعی از فناوری‌های نوین برای حفاظت و احیای مرجان‌ها ارائه می‌کند که بتوانند به نجات صخره‌های مرجانی در سراسر جهان در زمان وقوع پدیده تغییرات اقلیمی کمک کنند.
به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، کارشناسان می‌گویند: پدیده تغییرات اقلیمی بی تردید منجر به تغییر در صخره‌های مرجانی خواهد شد اما اگر ما بتوانیم از انواع گونه‌های مرجان‌ها که زیستگاه حیاتی برای ماهی‌ها و سایر گونه‌ها هستند، حفاظت کنیم ممکن است بتوانیم به ثبات ارزش اکولوژیک، گردشگری و شیلات در این اکوسیستم کمک کنیم.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: