تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۰۷
تعداد بازدید: ۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی: آلودگی‌های دریایی ناشی از فعالیت‌های انسانی و ورود مواد نفتی و فلزات سنگین به دریاها آسیب جدی به محیط زیست دریایی وارد کرده است.
به گزارش مارین نیوز، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در کارگاه آموزشی آلودگی‌ های دریایی و راهکارهای مقابله با آن در بوشهر بیان کرد: زیستگاه‌ های دریایی در کنار سایر منابع طبیعی کره زمین در دهه‌ های گذشته شاهد تخریبی گسترده بوده و در این میان اقدامات انسان‌ ها بیشترین تاثیر را در این زمینه داشته است.
ناصر حاجی زاده ذاکر با بیان اینکه اقدامات صنعتی و تجاری انسان‌ ها باعث ورود مواد نفتی، پساب صنعتی، فاضلاب خام و فلزات سنگین به دریاها شده است تصریح کرد: این اقدامات آسیب جدی به محیط زیست دریایی وارد کرده است.
وی تاکید کرد: بروز پدیده کشند قرمز در سال‌ های اخیر نتیجه ورود پساب های صنعتی، کشاورزی و آلاینده‌ های نفتی به دریا است.
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی ادامه داد: برای جلوگیری از ورود فاضلاب‌ های خام شهری، صنعتی و کشاورزی به دریاها باید کار علمی انجام و مقررات ملی و بین‌ المللی تدوین شود.
محمود نفیسی رئیس پژوهشکده خلیج فارس نیز گفت: آلودگی خلیج فارس متاثر از استخراج نفت و ساخت پالایشگاه‌ها است و برای مقابله با آن نیاز به کار مشترک بین محیط زیست، دانشگاه و مرکز ملی اقیانوس شناسی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: