تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۱۲
تعداد بازدید: ۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
از آذرماه سال جاری قرار است شناورهای غیرمجاز صیادی (باری) با مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای صید ماهی به دریا بزنند که ماهیگیران خوزستانی به دلیل وضعیت آبزیان به این طرح انتقاد دارند.
به گزارش مارین نیوز، حدود ۶ هزار شناور صیادی خوزستانی پس از گذراندن دهه اول محرم بار دیگر برای خود را برای صید آماده کردند و از روز گذشته شناورهای خود را به آب زدند.
طبق رسمی که در بین صیادان خوزستانی وجود دارد؛ آنها دهه اول محرم را به دلیل سوگواری به صورت خودجوش تعطیل می‌کنند و از روزهای ۱۱ محرم به بعد برای ماهیگیری به آب می‌زنند.
یکی از نگرانی‌های صیادان خوزستانی در مورد طرح جدید است که مسئولان استانی برای ایجاد اشتغال برای قایق‌های باری تصمیم گرفته‌اند به شماری از صاحبان این قایق‌ها  نیز اجازه ماهیگیری بدهند.
این تصمیم درحالی است که صیادان کنونی به دلیل کمبود منابع دریایی و ناکافی بودن درآمدهای کنونی نسبت به این وضعیت معترض هستند.
غلامرضا دهقانی مدیرعامل تعاونی صیادان استان خوزستان در رابطه با ورود شناورهای باری به حرفه صیادی می‌گوید: طبق مصوباتی که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا به تصویب رسیده، قرار است به شناورهای بی‌هویت با کاربری صیادی و باری اجازه تردد بدند.
او ادامه می‌دهد: با وجود وضعیت نه چندان مطلوب معیشت صیادان کنونی، بنابر اعلام مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا قرار است به شناورهای غیرمجاز تا ۳۰ درصد برای صید و ۷۰ درصد جهت باربری اجازه تردد بدهند.
وی در پایان خاطرنشان می‌کند: قرار است این شناورها از ابتدای آذر ماه سال جاری به آب بزنند ولی هنوز مجوز آنها صادر نشده است و دارندگان شناورهای غیر مجاز در کشمکش دریافت مجور هستند.


منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: