تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۱۶
تعداد بازدید: ۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
شرکت Drydocks World یکی از شرکت های پیشرو در زمینه خدمات ساحلی و فراساحلی در دبی قراردادی را برای دو پروژه جدید تعمیراتی کشتی با شرکتهای Bluewater Energy service و Hurricane Energy امضا کردند.
به گزارش مارین نیوز، تعمیرات کشتی در جهان مقوله‌ای است که کشورهای صاحب نام در صنعت حمل و نقل دریایی می کوشند تا نگاه ویژه ای به این بخش داشته باشند و علاوه بر تامین نیازهای داخلی، سهم بین المللی خود را نیز از این منبع درآمد افزایش دهند. زیرا باعث کاهش نرخ حمل‌ونقل دریایی، ارزآوری و ایجاد اشتغال می گردد.
آبراه بین المللی تنگه هرمز  یکی از راهبردی‌ترین مسیرهای بین‌المللی کشتیرانی در جهان به شمار می‌آید که این فرصتی جهت جذب تقاضای تعمیر و نگهداری کشتی‎های خارجی برای ایران است. متاسفانه علیرغم شناخته شدن ایران به عنوان یک کشور دریایی، هنوز به جایگاه شایسته ای در حوزه تعمیرات کشتی با توجه به امکانات و پتانسیل های موجود دست نیافته است درحالی که کشور های حاشیه خلیج فارس همچون امارات، بحرین، کویت، قطر، عربستان سعودی و سریلانکا از کشورهای شناخته شده در صنعت نگهداری و تعمیر کشتی به حساب می آیند، از سوی دیگر چین، کره جنوبی و ژاپن علاوه بر این که از کشورهای صاحب نام در این عرصه هستند، سهم بزرگی از بازار این حوزه را در سراسر دنیا در دست دارند.
در همین ارتباط طی روزهای گذشته شرکت Drydocks World، که یکی از شرکت های پیشرو در زمینه خدمات ساحلی و فراساحلی در بخش های نفت، گاز و انرژی های تجدید پذیر در دبی می باشد، قراردادی را برای دو پروژه جدید با شرکتهای Bluewater Energy service و Hurricane Energy امضا کرده اند. 
سابقه خوب ساخت 6 برجک و 32 تبدیل کاربری در کارخانه Drydocks World آن را آماده پذیرش پروژه تعمیر، ارتقاء و افزایش طول عمر شناور (FPSO) Aoka Mizu کرده است که پس از تکمیل در Shetlands بکارگیری می شود. همچنین برای مهار کشتی Aoka Mizu از بیش از هزار بویه برجی استفاده خواهد شد. 
بر اساس گزارش tradearabia، مدیر اجرایی  Drydocks World گفت: تخصص و تعهد ما به بالاترین استانداردها در  بهداشت، ایمنی، محیط زیست و کیفیت (HSEQ)، عملکرد افزایش یافته و بهره وری عملیاتی بالا برای شناور FPSO خواهد بود. 
محمد ریزال ادامه داد : این اولین بار است که ما با شرکت Bluewater Energy و Hurricane Energy کار می کنیم و ما مشتاق ایجاد مشارکت قوی برای همکاری های آینده و نشان دادن رویکرد مترقی و راه حل های یکپارچه در کارخانه دبی هستیم. 


هوگو هیرما مدیر عامل Bluewater نیز گفت: ما Drydocks World را براساس سابقه خوب، برنامه های روشن، کیفیت امکانات و رضایتمندی سازمان انتخاب کردیم. تا کنون تنها در این پروژه به توافق رسیدیم و منتظر انجام سریع این پروژه مهم هستیم که تحویل به موقع آن از اهمیت بالایی برخوردار است.   
پس از امضاء تفاهمنامه برجام در بهمن 94 و گشایش های اقتصادی، ایران پیشرفت ها و همکاری های بین المللی خوبی در صنایع فراساحل داشته اما در صنایع تعمیر و ساخت کشتی، تنها اتفاق تشکیل یک شرکت مشترک چند جانبه میان شرکت های کشتیرانی، کشتی سازی و شریک خارجی است و هنوز نبود ظرفیت مناسب، کمبود قطعات یدکی و سایر مواد و تجهیزات مورد نیاز این صنعت و مسئله تحویل به موقع سفارشات وجود دارد و صنعت تعمیرات ایران از غافله عقب مانده و نه سهمی از بازار داخلی و نه از بین المللی دارد. این درحالی است که یکی از شرکت‌های کشتی‌سازی اماراتی در سال ۲۰۱۲ از راه تعمیر بخشی از ۳۲ هزار کشتی عبوری در خلیج‌فارس، بیش از ۲۳۵ میلیون دلار (حدود ۷۰۰ میلیارد تومان) درآمد کسب کرده است.  
بر اساس گزارشی که صندوق توسعه صنایع دریایی درباره وضعیت تعمیرات کشتی در ایران منتشر کرده، در بخش تعمیرات شناورهای سایز کوچک و متوسط، ظرفیت بالقوه کارخانه های کشورمان حدود 578 فروند شناور فلزی سایز متوسط است، با این وجود، در سال 91، مجموع شناورهای تعمیر شده در شیپ یاردهای داخلی، 232 فروند بوده است. این در حالی است که سالانه حدود 600 فروند شناور سایز کوچک و متوسط با پرچم داخلی نیاز به تعمیرات داشته و سهم شیپ یاردهای داخلی از این بازار، کمتر از 50 درصد است.
متاسفانه صنعت تعمیرات کشتی کشور حتی قادر به پاسخگویی کامل به نیازهای داخلی نیست و به گفته کارشناسان فقط از 30% ظرفیت خود استفاده می کند و حتی کشتی های ناوگان ملی نیز به دلیل نبود زیرساخت مناسب جهت انجام تعمیرات، به یاردهای خارجی، از جمله کشورهای عربی مراجعه می کنند.

 Drydocks World دبی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: