تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۲۳
تعداد بازدید: ۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
همزمان با روز نیروی دریایی سپاه، شناورها به همراه تجهیزات نظامی در یک رژه باشکوهی اقتدار خود را در آب‌های شهرستان عسلویه، برای صیانت از آب‌های خلیج فارس به نمایش گذاشتند.
به گزارش مارین نیوز، همزمان با روز نیروی دریایی سپاه، صبح امروز رژه باشکوهی در آب‌های خلیج فارس در شهرستان عسلویه با حضور شناورهای پرقدرت نیروی دریای سپاه برای حراست و صیانت از آب‌های سرزمینی خلیج فارس برگزار شد.


فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه در این مراسم با تاکید بر افزایش توان عملیات بازدارندگی و نظامی برای ارتقا امنیت خلیج فارس اظهار داشت: رژه با شکوه دریادلان نیروی دریایی سپاه در 16 مهر در راستای نشان‌دادن توانمندی و اقتدار این نیرو برای صیانت و ارتقا امنیت آبراه بین‌المللی خلیج فارس است.
سردار دریادار دوم پاسدار منصور روانکار گفت: در این رژه، بیش از یکصد و ده شناور تندرو با قابلیت های راکت انداز، موشک اندازهای برد بلند، برد متوسط، برد کوتاه، مین ریز، گشتی اطلاعاتی، پدافندی، پشتیبانی، تدارکاتی،  آمادگی خود در برابر هر تهاجم احتمالی را بنمایش گذاشتند.
وی هدف از برگزاری این رژه را نشان دادن میزان آمادگی یگان‌های دریایی در دفاع از مرزهای آبی منطقه خلیج فارس اعلام کرد و گفت: نیروی دریایی سپاه در اوج آمادگی با تجهیزات پیشرفته نظامی قرار دارد و تمام تردد شناورها در این آب‌راه مهم و استراتژیک شبانه‌روزی رصد می‌شود.

خاطر نشان می شود، در کنار برگزاری رژه نیروی دریایی سپاه در آب‌های سرزمینی خلیج فارس در عسلویه، نمایشگاهی از تجهیزات و توانمندی‌های نیروی دریابی سپاه پاسداران برگزار شده است.

گفتنی است، حماسه بزرگ شهید نادر مهدوی و همرزمانش در 16 مهر سال 1366  نقطه عطفی در تاریخ دفاعی و حماسی انقلاب است که این روز به عنوان روز نیروی دریایی سپاه در تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: