تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۲۵
تعداد بازدید: ۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
مدیركل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از راه اندازی سامانه صادرات كالاهای كانتینری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مدیركل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن یادآوری این مطلب که این مطلب که پیش از این سامانه واردات كالاهای كانتینری در بندر شهید رجایی عملیاتی شده بود، اظهار داشت: به منظور یكپارچه سازی سامانه های مختلف بندری، برقراری ارتباطات الكترونیكی بین سازمان های همكار و نظارت بیشتر بر فرآیند ورود و خروج كالا، سامانه الکترونیکی صادرات كالای كانتینری نیز به چرخه خدمات الكترونیك منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی الحاق شد. 
اله مراد عفیفی پور ادامه داد: این سامانه امكان تسهیل ارایه خدمات اسنادی و انطباق آن با جریان واقعی عملیات كانتینری را در بزرگترین بندر تجاری كشور فراهم می سازد.
وی، ارایه خدمات اسنادی الكترونیكی در حوزه صادرات ، قابلیت رهگیری كانتینرهای صادراتی در راستای شفاف سازی و ارتقاء سطح كیفی خدمات، انتقال اطلاعات الكترونیكی بین نقش آفرینان مختلف حوزه تجارت از قبیل خطوط كشتیرانی، محوطه ها و انبارهای پشتیبانی لجستیكی، تحقق درآمدهای عملیاتی با احصاء حقوق و عوارض بندری و همچنین نظارت بیشتر بر روند خروج كالا به صورت متمركز را از مهم ترین مزایا و قابلیت های راه اندازی این سامانه عنوان كرد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به تشریح خدمات متنوع سامانه  CCS در بزرگترین بندر تجاری كشور، اظهار داشت: تخصیص كانتینر به پایانه های اختصاصی تحت یك ساختار مدیریتی برای نظارت جامع بر توزیع كانتینر، صدور قبض انبار الكترونیكی، رهگیری كانتینرهای وارداتی و ترانزیتی و تبادل اطلاعات الكترونیكی آن با سامانه های سازمان همکار همچون گمرك و ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و سایر سازمان های مرتبط را از جمله مهم ترین خدمات این سامانه ذکر کرد.
عفیفی پور انجام خدمات ترانشیپ كالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، صدور صورتحساب های تخلیه و بارگیری کانتینر(THC) و خدمات جانبی ، یكسان سازی و صدور مجوز بارگیری ، یكسان سازی بیجك خروج بندر به صورت یكپارچه، فراهم نمودن بستر مناسب جهت یكپارچه سازی فرایند صدور بیجك با گمرك و همچنین فرآیند الكترونیكی تخلیه مجدد را از دیگر رویكردهای عملگرایانه ای برشمرد كه از طریق سامانه یكپارچه الكترونیكی صورت می پذیرد.
وی در پایان راه اندازی سامانه صادرات كالاهای كانتینری را حاصل تلاش بی وقفه و قابل توجه نیروهای متخصص ایرانی دانست که با تکیه بر پژوهش های علمی و بهره گیری از تجارب مربوط به مدل های موفق  كسب و كار مرجع (BRM) در بنادر معتبر جهانی، طراحی و عملیاتی شده است. 
 
                                                                  


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: