تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۳۰
تعداد بازدید: ۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
مدیران عامل دو شرکت ملی حفاری ایران و حفاری شمال، به‌عنوان دو شرکت بزرگ ایران در حوزه حفاری، در دیداری درباره زمینه‌های همکاری علمی و فنی مشترک گفت‌وگو کردند.
به گزارش مارین نیوز، در دیدار سپهر سپهری با حمید رضا گلپایگانی مدیران عامل دو شرکت در ساختمان مرکزی ملی حفاری در اهواز، زمینه های بسط همکاری های دو جانبه در بخش های عملیاتی، فنی، تخصصی و آموزشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران ضمن خوشامدگویی به مدیرعامل و هیئت همراه، حفظ انسجام و ایجاد وحدت رویه میان این دو شرکت را امری فرخنده خواند و افزود: بدون شک همراهی، مشارکت و حضور شرکت ملی حفاری ایران و شرکت حفاری شمال در میادین عملیاتی می تواند موجب ارتقاء و بهره وری بیشتر دو شرکت در میادین عملیاتی داخلی و بین المللی  در عرصه صنعت حفاری کشور شود و مدیریت شرکت ملی حفاری ایران از این مهم حمایت می کند. 


مدیر عامل شرکت حفاری شمال نیز ضمن تاکید برگسترش همکاریهای فنی مهندسی و  عملیاتی همچنین انجام کلیه سرویس های جانبی خدمات فنی حفاری در جهت كاهش هزینه های حفاری میان دو شركت حفاری شمال و ملی حفاری ایران خاطر نشان ساخت: دو شرکت حفاری شمال و ملی حفاری ایران که بزرگترین شرکتهای خصوصی و دولتی حفاری کشور نیز می باشند میتوانند بصورت مشترک تمامی سرویسهای جانبی و خدمات فنی مورد نیاز را به کارفرمایان شرکت ملی نفت ایران و همچنین کارفرمایان بین المللی  و خارجی ارائه کنند. 
حمیدرضا گلپایگانی ضمن پیشنهاد تشکیل ستاد مدیریت بحران با (محوریت شرکت ملی حفاری ایران) در عرصه صنعت حفاری کشور عنوان كرد: آمادگی کامل و دائمی و آموزش مستمر نیروهای جوان و متخصص برای تمامی دستگاه های حفاری دریایی و خشکی از ضروریات عملیاتی است و تشکیل این ستاد وتیم ویژه مدیریت بحران با محوریت شرکت ملی حفاری ایران باعث می شود؛ نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح منطقه نیز جزو پیشگامان مدیریت بحران صنعت حفاری باشیم. 
وی درخاتمه تاکید کرد: حضور و همراهی دو شرکت در انجام پروژه های آتی امر فرخنده ای است که باعث میشود بتوانیم با عنایات حضرت حق و با اتکاء بر توان داخلی و مهندسان و متخصصان صنعت حفاری کشور و با ایجاد هم افزایی از حضور غیرضروری شرکتهای خارجی و در نتیجه خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

گفتنی است، تاکید مجدد بر استمرار توافقنامه های قبلی فیمابین دو شرکت و تسریع در اجرایی شدن توافقنامه اخیر از موارد مطرح شده در این نشست بود. 
همچنین از جمله توافقات مهم در حوزه عملیات حفاری، استفاده از توانمندی های دو شرکت در بخش های مختلف و بخصوص کنترل مهار فوران چاه های نفت و گاز بود.
در حوزه خدمات فنی مهندسی نیز قرار شد شرکت حفاری شمال از خدمات تخصصی شرکت ملی حفاری استفاده نماید.
ضمنا مقرر گردید در مورد آموزش های فنی تخصصی، اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری برنامه ریزی مدونی برای برگزاری دوره های پیشرفته حفاری برای متخصصان شرکت حفاری شمال اجرا نماید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: