تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۳۱
تعداد بازدید: ۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
شرکت رویال داچ شل، و همکار این شرکت، انکوهلدینگ و شرکتمیتسوبیشی، به دنبال فروش دو پروژه بادی فراساحلی هستند که هزینه توسعه آن‌ها ۱.۴ میلیارد دلار خواهد بود.
به گزارش مارین نیوز از بلومبرگ، این شرکت‌ها به دنبال کاهش سهم خود در پروژه مزرعه بادی بروسل فاز سه و چهار هستند و قصد دارند ۴۵ درصد آن را به فروش برسانند. دیگر شرکت سهیم در این پروژه ون‌اورد ان‌وی، سهم خود را حفظ خواهد کرد.
این اقدام سه شرکت همکار در این پروژه، در جهت به دست آوردن منابع مالی بیشتر برای سرمایه‌گذاری در یک پروژه دیگر است.
شرکت رویال داچ شل اعلام کرده است که با این اقدام سرمایه‌گذاران بیشتری را جلب کند. استراتژی شل تمرکز بر توسعه مزارع بادی بسیار غول‌پیکر و اجتناب از مالکیت دراز مدت آنهاست. این شرکت اعتقاد دارد برگشت سرمایه در این پروژه‌ه به آرامی صورت می‌گیرد.
این پروژه اولین تجربه بزرگ رویال داچ شل در زمینه احداث و توسعه مزارع بادی فراساحلی است. شل و دیگر شرکت‌های همکار آن در این پروژه این تاسیسات را در ۲۲ کیلومتری بندر زی‌لند هلند بناکرده‌اند.
مجموع ظرفیت این پروژه ۷۰۰ مگاوات است و هزینه سرمایه‌گذاری مورد نیاز آن ۱.۴ میلیارد دلار است تا در ۲۰۲۰ به طور کامل به بهره‌برداری برسد.
بر همین اساس احتمالا این بخش ۴۵ درصدی فروش سهم این پروژه به ۶۳۰ میلیون دلار برسد.
بر اساس گزارش یک منبع آگاه که پایگاه اینترنتی Renewable energy World آن را اعلام کرده است سهم شل در این پروژه ۵۰ درصد است اما این شرکت توضیحی در خصوص میزان سهم خود از این مزرعه بادی را ارائه نداده است.
احتمال دارد این مزرعه بادی به چند شرکت فروخته شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: