تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۳۸
تعداد بازدید: ۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار از کشته و زخمی‌شدن دو عضو این تعاونی و ربوده شدن لنج با ۱۲ ماهیگیر در آب‌های آزاد نزدیک به کشور سومالی خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، دزدان‌دریایی زمانی برای فیلم‌ها و کتاب‌های داستانی بودند ولی امروز شاهد آن هستیم که در قرن 21 نیز این قشر فعالیت دارند و به صورت مستند می‌توان از اقدامات تکراری آن‌ها سریال ساخت! اقداماتی که هر چند وقت یک‌بار خبری از آن به گوش مردم ایران می‌رسد و سبب آزردگی می شود. در تازه‌ترین سکانس از دزدی‌های سریالی سارقان دریایی، خبری منتشر شده‌ است که برای مردم ایران تازگی ندارد. خبر این بود: «در یورش دزدان دریایی سومالی دو نفر کشته و زخمی شدند،دزدان دریایی لنج را با ۱۲ ماهیگیر بردند!».
علیم افشار مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار، در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: در حادثه تیراندازی که روز گذشته برای یکی از شناورهای صیادی ایرانی اتفاق افتاد، ناخدای این شناور کشته و یکی دیگر از خدمه آن مجروح شدند.
به گفته این مقام تعاونی صیادان چابهار یورش مسلحانه دزدان دریایی علت این حادثه اعلام شده است.  
افشار افزود:‌ گویا در زمان حادثه لنج صیادی از نیروهای مستقر در حوزه آب‌های دریای عمان درخواست کمک کرده بودند اما به دلیل بُعد مسافت، این درخواست بی‌نتیجه می‌ماند.
این فعال صیادی در مورد سرنوشت لنج و صیادان آن گفت: در حال حاضر هیچ خبری از وضعیت تمامی سرنشینان این شناور وجود ندارد.
وی یادآوری اینکه به صورت تقریبی در هر لنج ماهیگیری یازده ماهیگیر به همراه ناخدا حضور دارند؛ گفت: در حال حاضر از مجموع سرنشینان شناور یاد شده ناخدا کشته، یک ماهیگیر زخمی و ۱۰ ملوان (به صورت تقریبی) در گروگان دزدان دریایی سومالی قرار دارند.
مجید آقابابایى مدیرکل امور مرزى وزارت کشور درباره حادثه کشته شدن ناخدای یک لنج ماهیگیری توسط گارد ساحلی سومالی گفت: چون کشور سومالی همسایه هم‌مرز ما نیست، در جریان کامل این اتفاق نیستم.
وی ادامه داد: وزارت امورخارجه باید این موضوع را پیگیری کند، البته ما هم در بخش‌های دیگر به دنبال این ماجرا خواهیم بود.
مدیرکل امور مرزى وزارت کشور خاطرنشان کرد: دزدان دریایی و گروه الشباب از دولت مرکزی این کشور جدا هستند و خودسرانه اقدام می‌کنند.
وی در ادامه افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده و تا جایی که اطلاع داریم، چندین نفر از گروه الشباب کشته اخیرا شده‌اند .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: