تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۴۹
تعداد بازدید: ۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
شرکت‌های توتال، انی و استات‌اویل به دنبال خریدار برای ترمینال تی‌ساید در دریای شمال هستند.
به گزارش مارین نیوز، شرکت‌های توتال، انی و استات‌اویل به دنبال خریداری برای دارایی‌های خود در دریای شمال هستند. این دارایی‌ها در ترمینال نفتی در شمال انگلستان قرار دارد که نفت خام را از میدان نفتی اکوفیسک نروژ تحویل می‌گیرد. نفت این میدان نفتی برپایه برنت محاسبه می‌شود.
این اعلام فروش مشترکا با بانک سرمایه‌گذاری راتشیلد بوده و احتمالا به ۴۰۰ میلیون دلار بالغ شود.
در این ترمینال، سهم توتال ۳۲.۹ درصد، سهم استات اویل ۲۷.۳ درصد و سهم انی ۱۰.۳ درصد است. شرکت پاریس اورلینز هم بقیه ۰.۲ درصد را کسب کرده است اما مشخص نیست آیا این شرکت هم در فروش سهام در ترمیان تی‌ساید شرکت خواهد داشت یا خیر.
توتال، انی و استات‌اویل هنوز در این خصوص اعلام نظر نکرده‌اند.
شرکت کوکونوفیلپس بهره‌بردار این ترمینال ۲۹.۳ درصد در آن سهم دارد اما قصد فروش آن را ندارد.
ترمینال تی‌ساید در سال ۱۹۷۵ تکمیل شد، و نفت و گاز دریافتی از میادین اکوفیکس و والهال در نروژ و جودی پلتفورم بریتانیا را دریافت، ‌فرآوری و ذخیره‌سازی می‌کند.

ادامه اکتشافات استات اویل
در این حال، استات اویل اعلام کرد با وجود نتایج ناامیدکننده عملیات اکتشاف در دریای شمال، سال آینده میلادی نیز به فعالیت اکتشافی در این منطقه ادامه می‌دهد.
به گزارش رویترز، سخنگوی استات اویل اعلام کرد عملیات اکتشاف نفت این شرکت نروژی در دریای بارنت در نزدیکی قطب شمال در سال جاری میلادی ناامید کننده بوده است، اما این شرکت برنامه‌های قطعی برای حفر پنج چاه دیگر در این منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی دارد.
طبق اعلام نهاد مدیریت نفت نروژ، آخرین چاه اکتشافی سال ۲۰۱۷ میلادی استات اویل در دریای بارنت در منطقه کویجن سنترال نتوانست به ذخایر نفت و گاز دست یابد.
از میان پنج چاه اکتشافی استات اویل در دریای شمال در سال جاری میلادی، تنها یکی از آنها به یک کشف کوچک نفتی منتهی شد.
سخنگوی استات اویل گفت: بی‌گمان ما سرخورده هستیم زیرا امیدوار بودیم نتایج بهتری در سال جاری میلادی به دست آوریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: