تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۵۹
تعداد بازدید: ۲۱۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
در پی انتشار خبر انعقاد قرارداد خرید ۲ فروند کشتی اورژانس دریایی با هلندی ها توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان، مدیرعامل شرکت دانش بنیان کشتی سازی صنایع دریایی نوح جنوب گفت: ما میتوانیم این شناور ها را با همان کیفیت در همین شهر محروم آبادان با قیمت خیلی کمتر بسازیم که صرفه جویی ارزی هم گردد، ولی متاسفانه ظاهرا قرار نیست که از تولیدات و صنایع داخلی حمایت شود.
به گزارش مارین نیوز، در هفته گذشته رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از انعقاد قرارداد خرید ۲ فروند کشتی اورژانس دریایی با هلندی ها خبر داد و گفت: باید بکوشیم تا از امکانات پیشرفته با قیمت تمام شده کمتر و کیفیت بالاتر استفاده کنیم چرا که اقتصاد سلامت، ما را به انجام این کار وا می دارد. 
این درحالی است انتشار این خبر واکنشهای بسیاری را از صنایع داخلی به همراه داشت و در این ارتباط مدیرعامل شرکت دانش بنیان کشتی سازی صنایع دریایی نوح جنوب با تماس با تحریریه مارین نیوز گفت: با اینکه مرتبا در اخبار میشنویم که خرید انواع شناورها از خارج به دلیل حمایت از تولید داخلی و در سال اقصاد مقاومتی ممنوع میباشد ولی هر روز خبری جدید از نقض این قانون می شنویم.
رضا زند با اشاره به خرید دو فروند کشتی اورژانس دریائی از هلند توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان داشت: سوال اینجاست که آیا خریدار محترم این دو کشتی از سایر کشتی سازان داخلی و به خصوص صنایع مستقر در آبادان استعلام کرده اند که سپس اقدام به خرید از خارجی نموده ا ند؟ 
وی با بیان اینکه شرکت صنایع دریائی نوح جنوب واقع در آبادان با همکاری کشور سوئد اقدام به انتقال تکنولوژی از این کشور کرده است، تاکید کرد: ما میتوانیم این شناور ها را با طراحی کشور سوئد با همان کیفیت در همین شهر محروم ابادان با قیمت خیلی کمتر بسازیم که صرفه جویی ارزی هم گردد، ولی متاسفانه ظاهرا قرار نیست که از تولیدات و صنایع داخلی حمایت شود.
همچنین در ذیل خبر فوق مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان در واکنش به این موضوع در خصوص استانداردهای بین المللی ساخت شناور با ارسال نظری گفته است، صنعت و حمل و نقل دریایی یک صنعت بین المللی است که در آن کدها، کنوانسیونها و استانداردهای بین المللی حاکم هستند. 
حسن رضا صفری نوشته است: خوشبختانه از حدود 8 سال پیش موسسه رده بندی ایرانیان استاندارهای بین المللی خود را منتشر نموده که علاقه مندان و کاربران می توانند با مراجعه به وب سایت موسسه و یا دفاتر آن، این استانداردها را دریافت کنند. 
شایان ذکر است، ماه گذشته یک فروند آمبولانس دریایی 700 هزار دلاری توسط صنایع داخلی با تجهیزاتی بروز و کامل ساخته شد که توسط شرکت شناور سازی مدکندآلوی قشم سازنده این شناور به عنوان یک اقدام خیرخواهانه به شبکه بهداشت و درمان قشم تحویل گردید. مدیرعامل این شرکت گفته است: ساخت شناور آمبولانس دریایی در این منطقه با هدف بومی‎سازی و جلوگیری خروج ارز از کشور انجام می‎شود. 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
کارشناس دریایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
0
0
با توجه به اهمیت این مساله، موضوع در دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور در حال پیگیری است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
0
0
مدیر عامل ایرانیان عادت به فرافکنی دارند ایشان تمام استانداردهای بین المللی موسسه ایرانیان را در واقع از موسسات دیگر کپی کرده اند که در صورت پیگیری میتواند تحت پیگرد قانونی قرار گیرند
حسن رضا صفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
0
1
پایگاه خبری، تحلیلی دریایی ایران مارین نیوز محترم
با سلام
احتراما، ضمن تشکر از آن پایگاه محترم که بازخوردهای کاربران و بازدیدکنندگان خود را در خصوص نقطه نظر بنده به اینجانب ارسال نموده است . و همچنین ضمن تشکر از دغدغه عزیزان در خصوص اقدامات قانونی موسسه برای تدوین و یا بازتولید استاندارهای بین المللی در موسسه، بدینوسیله ضمن ارسال متن زیر که سالیان سال در وب سایت موسسه منتشر شده است. به استحضار این بزرگواران میرساند ضمن درک دغدغه شما عزیزان، امیدوارم با این توضیحات نگرانی شما برطرف شده باشد. علی ایحال حسب ضرورت متن قرارداد موسسه با موسسات رده بندی خارجی همکار نیز قابل ارائه به شما عزیزان می باشد. در ضمن پیشنهاد می کنم که همه عزیزان با نام و عنوان واقعی نقطه نظرات خود را ارائه بفرمایند. تا مثل نقطه نظر اینجانب قابل بررسی و مطالبه باشد:
با نهایت خرسندی "موسسه رده بندی ایرانیان" (ICS) که از جمله وجوه اشتهار آن یکپارچگی، بیطرفی و والائی سطح فنی است، بدینوسیله مجموعه قوانین و مقررات خود را بعنوان اسناد پایه رده بندی و بازرسی معرفی مینماید. این مجموعه، معیارهای موسسه را برای ایفاء نقش اساسی در انجام ماموریت خود ارائه میدهد، بنحوی که خدمات قابل ارائه خود را به کلیه اعضاء جامعه در حوزه رده بندی و بازرسی بطور اثربخش و در جهت برخورداری از عملیات ایمن و پایدار و همچنین توسعه سهم و مشارکت آنان در تحولات آتی بازارهای بین المللی ترسیم نماید. به عبارت دیگر این مجموعه، در گیرنده استانداردهای فنی و الزامات مقرره ای است که طراحی، ساخت و عملکرد را در طول عمر یک محصول و یا خدمت کنترل می نماید.
بر این اساس متعاقب امضاء توافق نامه دو جانبه رسمی به تاریخ چهارم اگوست 2009 در ایران- تهران (تحت حمایت سازمان بنادر و دریانوردی ایران) ما بین موسسه رده بندی ایرانیان (ICS) و موسسه رده بندی کره جنوبی(KR)، مجموعه قوانین و مقررات موسسه رده بندی کره جنوبی (KR) رسماً بعنوان مجموعه قوانین و مقررات موسسه رده بندی ایرانیان معرفی، بازنویسی و کلیه حقوق و مسئولیت‏های به کارگیری مستقل از آن توسط موسسه رده بندی KR به موسسه رده بندی ایرانیان واگذار شده است. لذا موسسه رده بندی ایرانیان اعلام می دارد که از تاریخ قرارداد مذکور به بعد، کلیه خدمات رده بندی و بازرسی ها بر مبنای مجموعه قوانین و مقررات اشاره شده انجام می‏ پذیرد.
موفق و موید باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
0
با تشکر از سایت مارین نیوز خواهشمند است نقطه نظرات دیگران را هم در سایت قرار دهید و یکجانبه عمل ننمایید.
در ارتباط با موسسه رده بندی ایرانیان باید به استحضار برسانم که متاسفانه این موسسه همیشه تلاش داشته دیگر سازمانهای رقیب خود را چه خارجی و جه داخلی تخریب کرده و خود را بعنوان بهترین موسسه رده بندی در ایران معرفی نمایید که در این ارتباط متوسل به هر کاری از جمله پخش اطلاعات نادرست علیه دیگر رقبا کرده است بعنوان مثال در آخرین اقدام از طریق یکی از عوامل خود با نام مستعار نیکروش که خود را
بعنوان نماینده انجمن موسسات رده بندی ایران جا زده اطلاعات بسیار نابجا و مغرضانه ایی به سازمان IACS ارسال کرده است که واقعا جای بسی تاسف دارد چرا که بجای همبستگی و کمک به یکدیگر در جهت ارتقاء سطح صنایع دریایی بخصوص در حوزه بازرسیها برعکس عمل کرده و با اقدام کودکانه نسبت به تخریب و بهم زدن فعالیتهای دیگران مبادرت ورزیده است.
انشاله که خداوند این افراد را هدایت نمایید.
امید است مارین نیوز این مطلب را که فقط جهت اطلاع رسانی میباشد منعکس نماید.
با تشکر
پاسخ ها
حسن رضا صفری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
مارین نیوز محترم
با سلام و عرض ادب خدمت آن پایگاه و ناشناس و ناشناسهای عزیز و محترم
1. تشکر از مارین نیوز که با انتشار کلیه نقطه نظرات حتی از ناشناسهای محترم نشان داد که فرمایش این عزیزان ناشناس هم مورد توجه قرار می گیرد و این بزرگواران قانع شده باشند که مارین نیوز در دسته بندی گفته شده نمی گنجد.
2. اینکه موسسه رده بندی ایرانیان تبلیغ می کند که بهترین موسسه رده بندی کشور است شک نداشته باشید که در حرف و عمل این موضوع محقق شده است.
و اصولا تبلیغ جزء اصول کاری هر سازمانی است خصوصا موسسه رده بندی ایرانیان که موسسه ای مردم نهاد و غیر انتفاعی بوده، سهام دار ندارد و متعلق به آحاد جامعه از جمله ناشناسان محترم نیز می باشد.
در ضمن برای این هدف ملی بنده از هیچ گونه جانفشانی از جمله آبرو و اعتبار خود نیز دریغ نخواهم کرد.
3. تخریب هیچ موسسه رده بندی بویژه ایرانی در دستور کار و ذهن موسسه رده بندی ایرانیان نمی باشد. اما آیا عملکرد موسسات خارجی که در شرایط تحریم قابل دفاع بود؟ و آیا عملکرد موسسات ایرانی در شرایط تحرم کم کاری بود؟
4. این موضوع که شخصی می داند که فردی بنام نیکروش و از طرف انجمنی مجعول با آیاکس مکاتبه داشته و از مفاد آن آگاه است آیا این ذهنیت را بوجود نمی آورد که خدای ناکرده ایشان همان آقای نیکروش و یا با ایشان در تماس است.
5. موسسه رده بندی ایرانیان با آیاکس مکاتبات شفافی برای پیگیری عضویت داشته و همه کارشناسان اهل فن می دانند که یک موسسه رسمی به هیچ وجه نیازی به مکاتبه متفرقه و غیر رسمی با سایر مراجع ندارد. و تا این لحظه اینجانب نام چنین انجمن و شخصی را نشنیده بودم و از چنین مکاتبه ای بی خبر هستم.

در پایان این مبحث امیدوارم:
خداوند به ما آنقدر شجاعت و سلامت عطا بفرماید که جرات اظهار نظرهای جدی به نام خودمان داشته باشیم.
و
ضمن تشکر از ناشناس و یا ناشناسان محترم بدینوسیله خواهشمندم در جریان باشید که در صورتیکه مارین نیوز محترم بر حسب وظیفه و ضوابط، نقطه نظرات توهین وار شما عزیزان را منتشر نکرد و در صورت نیاز و هر سوال دیگر می توانید از کانالهای ارتباطی دیگر نیز استفاده نمائید. ساده ترین روش تماس با بنده و موسسه رجوع به وب سایت موسسه است.
خداوند یار همه است و مدد گرفتن از ذات احدیت وظیفه ما
مارین نیوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
1
با سلام و احترام؛ به استحضار می رساند این پایگاه خبری همواره تمام کامنتهای ارسالی را بدون قضاوت و طرف داری منتشر می نماید.
آقای ناشناس محترم، تقاضا دارم و خواهشمندم نام خود را به جهت اینکه شخص خاصی را خطاب قرار دادید جهت رعایت اخلاق، اعتقادات و ضوابط اعلام نمائید. در غیر این صورت نظرهای بعدی اهانت تلقی شده و منتشر نخواهد شد.
ناشناس
|
Ukraine
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
بازهم نادیده گرفتن توانایی های داخلی کشور باعث تاسف است.
رضا زند
|
-
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
1
آقایان به جای اینکه به اصل خبر بپردازند و مسئولین این گونه قراردادها را زیر سوال با نام واقعی خودشان ببرند و اعتراض کنند این خبر را موضوع حمله به رده بندی ایرانیان قرارداده اند.
جای تاسف دارد که خودشان را نیز دلسوز صنعت دریای میدانند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: