تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۶۳
تعداد بازدید: ۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: سازمانها و ارگانهای دریایی کشور به استارتاپ ها توجه و حمایت ویژه داشته باشند زیرا محور توسعه، همین استارتاپ ها هستند.
به گزارش مارین نیوز، نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، در گفتگو با این پایگاه خبری در خصوص سومین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت” که با هدف فرهنگ سازی و تامین نیروی انسانی خلاق و کارآمد برای صنعت دریایی کشور برگزارخواهد شد، با بیان اینکه در مطالعات کارشناسی و روانشناسی که در اتاق بازرگانی اصفهان انجام شده است، بهترین سرمایه گذاری برای توسعه پایدار کشور شروع از مهدکودک ها و دبستان ها است، گفت: لازم است با آموزش های لازم از پایه افکار توسعه ای را در بچه ها ایجاد و آنها را با کار مشارکتی، محیط زیست و توسعه صنعتی آشنا کنیم. 
مصطفی رناسی افزود : با توجه به اینکه دریا با مرزهای طولانی یکی از مزیت های کشور ما ایران است اما متاسفانه برعکس کشورهای پیشرفته که اکثرا در شهرهای بندری هستند، در مناطق ساحلی و دریایی اشتغال پایین است و در حقیقت فقر بالا است، به همین دلیل لازم است به جایگاه صنایع دریایی اهمیت بیشتری بدهیم. 
عضو هیات مدیره انجمن سازندگان شناور، تجهیزات و سازه های دریایی ایران با بیان اینکه متاسفانه حتی مردم خطه ساحلی، خوب با مزیت های دریا آنچنان که باید آشنا نیستند، بیان داشت: لازم است فرهنگ دریایی را به عنوان یک مزیت در کشور گسترش دهیم. این فرهنگ سازی را باید از پایه آغاز کنیم و جوانان را با کار، مزیت و نقش مهم دریا در توسعه کشور آشنا نماییم. 
وی افزود: یکی از صنایع در دریا استفاده به عنوان منبع غذایی بسیار ارزشمند و سود آور است اما ما حتی فرهنگ استفاده از غذای دریایی را نداریم و سرانه مصرف غذای دریایی ما بسیار پایین است. 
رناسی گفت : زمانی که این انگیزه و تمایلات برای استفاده از دریا در جوانان شکل بگیرد، می توانیم از این مزیت خدادادی چه در زمینه صنعت، کشتیرانی، گردشگری و ... بهترین استفاده را ببریم. 
وی با اشاره به اینکه تلاش های خوبی در فرهنگ سازی دریایی انجام شده است اما هنوز فاصله ما با آن بسیار زیاد است و مردم هنوز آشنایی زیادی با دریا ندارند، گفت: لازم است تمام اقشار و نسل ها را با دریا آشنا کرد تا بتوانیم به یک توسعه دریایی فراگیر دست پیدا کنیم. 
نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید به اینکه محور پیشرفت کشورهای در حال توسعه استارت آپ ها هستند، اظهار داشت: طی روزهای اخیر در دبی یک نمایشگاه بسیار بزرگ استارتاپ برگزار و اتاق بازرگانی اصفهان 8 نفر از جوانان را به آنجا اعزام کرد. لازم است چنین برنامه هایی در سطح ملی بصورت فراگیر برگزار کنیم تا بچه های نوآور و ایده پرداز طرحهای خودشان را ارائه دهند. 
وی تاکید کرد : درحال حاضر این برنامه ها فراگیر نیست و لازم است در این استارتاپ ها ایده ها تجاری سازی شود و جوانان خلاق که نیازمند حمایت هستند معرفی شوند. 
رناسی افزود : در این راستا اتاق بازگانی اصفهان با همکاری یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد)، دفتر توسعه سرمایه گذاری و فناوری(ITDO)  در اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل گردید که ارتباط بین کارآفرینان صاحب ایده و طرح با صاحبان سرمایه، شیوه ها و منابع نوین تامین سرمایه طرح ها و پروژهای سرمایه گذاری را فراهم می آورد. 
نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در پایان گفت : سازمانها و ارگانهای دریایی کشور به استارتاپ ها توجه و حمایت ویژه داشته باشند زیرا محور توسعه همین استارتاپ ها می باشند. 

شایان ذکر است، سومین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" با برنامه های چون طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی، مسابقات دانشجویی، فیلم کوتاه دریا، ایده بازار دریایی، ربات های زیر دریایی، شناورهای هوشمند،  مسابقات دانش آموزی، سخنرانی علمی و کارگاه های آموزشی و نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور 9، 10  و 11 آبان ماه 1396در باغ موزه دفاع مقدس تهران به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با همکاری ارگانها، سازمان ها و شرکتهای دریایی کشور برگزار می شود.  


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: