تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۶۷
تعداد بازدید: ۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
تعدادی از فرماندهان دریایی اروپا در اجلاس قدرت های دریایی منطقه ای در ونیز با امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان دیدار و گفتگو کردند.
 به گزارش مارین نیوز، فرماندهان نیروی دریایی کشورهای مختلف جهان به ویژه اروپایی ها، در حاشیه برگزاری همایش بین المللی قدرت دریایی منطقه ای در شهر ونیز ایتالیا که با حضور بیش از 50 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، علاقه مندی خود را برای دستیابی به دانش و تجربه ایران در برقراری امنیت و مقابله با دزدان دریایی در آبهای بین المللی اعلام کردند.
سه شنبه شب در ضیافت شام اجلاس قدرت های دریایی منطقه ای در ونیز که امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان به عنوان مهمان ویژه دعوت شده است، تعدادی از فرماندهان دریایی اروپا و دیگر نقاط جهان با امیر دریادار سیاری دیدار و گفتگو کردند.


در دیدار با فرمانده نیروی دریایی بلغارستان، توسعه روابط بین دو نیروی دریایی ایران و بلغارستان مورد تأکید دو طرف گفتگو قرار گرفت. فرمانده نیروی دریایی یونان نیز در ملاقات با فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان آمادگی آتن را برای توسعه روابط با نیروی دریایی ایران اعلام کرد.
جانشین نیروی دریایی اسپانیا نیز در دیدار با دریادار سیاری، ضمن تأکید بر علاقمندی کشورش برای توسعه روابط با نیروی دریایی ایران گفت: اکنون ما دیدگاه کاملاً باز و آماده گفتگو با نیروی دریایی ایران داریم و با آغوش باز از توسعه روابط بین دو نیروی دریایی استقبال می‎ کنیم.
فرمانده نیروی دریایی پرتغال در دیدار با دریادار سیاری ضمن یادآوری مذاکرات و گفتگوهایی که در دیدار در حاشیه اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی اقیانوس هند بین دو طرف تفاهم شده بود، آمادگی خود را برای ادامه گفتگوها و به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها برای توسعه روابط بین دو نیروی دریایی بیان کرد. دریادار سیاری نیز با تأیید مذاکرات انجام شده قبلی تأکید کرد: باید گام های جدی برای اجرایی کردن تفاهم‎ها برداریم.
فرمانده نیروی دریایی آفریقای جنوبی نیز در دیدار با دریادار سیاری ضمن بیان برگزاری موفقیت آمیز کارگاه مقدماتی اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی اقیانوس هند در ژوهانسبورگ، آمادگی خود را برای حضور و مشارکت فعال در ششمین نشست این اجلاس که به‎زودی در تهران به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد اعلام کرد.
دریادار سیاری نیز با ابراز آمادگی برای توسعه روابط بین دو نیروی دریایی از حضور فعال نیروی دریایی آفریقای جنوبی در نشست بعدی اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی اقیانوس هند در تهران استقبال کرد.
فرمانده نیروی دریایی کروواسی نیز با مراجعه به دریادار سیاری ضمن ابراز خوشحالی از ملاقات با فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، آمادگی نیروی دریایی کشورش را برای توسعه روابط با نیروی دریایی ارتش کشورمان بیان کرد. دریادار سیاری نیز ضمن بیان اهمیت توسعه روابط میان دو نیروی دریایی، آمادگی متقابل نیروی دریایی ایران برای این اقدام را اعلام کرد.
فرمانده نیروی دریایی الجزایر نیز در گفتگو با دریادار سیاری، آمادگی نیروی دریایی آن کشور برای برقراری روابط با نیروی دریایی ایران را اعلام کرد.
دریادار سیاری نیز با تأکید بر اهمیت موقعیت کشور الجزایر از پیشنهاد فرمانده نیروی دریایی الجزایر برای توسعه روابط استقبال کرد. 
فرمانده نیروی دریایی آرژانتین نیز در ملاقات با فرمانده نیروی دریایی ارتش ج.ا.ایران گفت: اگرچه از نظر موقعیت جغرافیایی فاصله دو کشور ایران و آرژانتین زیاد است، اما فکر می‎کنیم دریا این فاصله را برخواهد داشت و ما موضوعات بسیاری برای همکاری مشترک در دریا داریم و از علاقه نیروی دریایی کشورش برای برقراری رابطه با نیروی دریایی ایران خبر داد.
جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز گفت: ما در نشست ‎های قبلی و گفتگوهایی که داشتیم درباره زمینه‎های همکاری به تفاهماتی رسیده‎ایم، در حاشیه اجلاس ونیز فرصت بیشتری برای بیان دیدگاه‎ها به منظور توسعه روابط میان دو نیروی دریایی ایران و روسیه در اختیار خواهیم داشت.
دریادار سیاری نیز از برنامه‎ریزی انجام شده برای انجام یک ملاقات در حاشیه اجلاس خبر داد و افزود: طی روزهای آتی و در حاشیه این اجلاس به موضوعات مهمی برای به اشتراک گذاشتن ظرفیت‎ها بین دو نیروی دریایی صحبت خواهیم کرد و این فرصت مناسبی برای توسعه روابط میان دو نیروی دریایی ایجاد می کند.
علاوه بر این در حاشیه این ضیافت تعدادی از افسران و فرماندهان نیروی دریایی ایتالیا با مراجعه به دریادار سیاری ضمن بیان سابقه دوستی میان دو نیروی دریایی ایران و ایتالیا، از روند توسعه کنونی میان نیروی دریایی دو کشور ابراز خرسندی و آن را بستری مناسب برای تکرار دوستی‎ها و بهره‎گیری از ظرفیت‎های متقابل بیان کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: