تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۷۰
تعداد بازدید: ۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه استارتاپ ها و رویدادهای کارآفرینی در کوتاه مدت چهره اقتصادی کشورها را دچار تحولات اساسی می کنند، گفت: یکی از برنامه های مهم ستاد دریایی شناسایی استارتاپ های فعال حوزه دریا می باشد تا خلق ارزش در حوزه دریا کنند.
به گزارش مارین نیوز، رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با این پایگاه خبری با بیان اینکه دریا هراسی در کشور یک فرهنگ نهادینه شده است و علت توقف ما در حوزه دریا، عدم شناخت از بخش های گوناگون دریایی است، گفت: جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت، زمینه ساز ترویج فرهنگ دریا و توسعه فناوری دریایی است. 
دکتر اسماعیل قادری فر افزود: این جشنواره در حقیقت یک رویدادی برای ترویج فرهنگ استفاده از دریا به عنوان یک منبع عظیم خدادادی است که همزمان با آن باید کارهای علمی و تحقیقاتی نیز انجام دهیم و در حقیقت ماحصل تلاشهای علمی اساتید و نخبگان مخصوصا دانش آموزان و دانشجویان عزیزمان را در طول یک سال به نقد و نمایش بگذاریم تا بتوانیم استفاده از منبع عظیم خدادادی بزرگ را در حوزه های مختلف بیشتر شاهد باشیم. 
قادری فر با بیان اینکه این جشنواره در آبانماه برگزار خواهد شد و طرح های بسیار خوبی در حوزه دانش آموزی و دانشجویی به جشنواره ارسال شده است، بیان داشت: طرح های فناورانه این نوید را به ما میدهد که می توانیم در حوزه فناوریهای دریایی مثل دیگر حوزه های فناوری خوش بدرخشیم. 
وی گفت: همانطور که می دانید ما در حوزه تولیدات علمی حوزه مهندسی دریا رتبه بسیار خوبی را در دنیا داریم، رتبه ششم دنیا برای کشور ما واقعا قابل ملاحظه است اما زمانی ارزشمندتر می شود که این تولیدات علمی تبدیل به محصول و فناوری از طریق پلت فورم شرکت های دانش بنیان شود. 
رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: برای تولید محصولات فناورانه حوزه دریا می توانیم فرزندان نخبه را در این بستر به خدمت بگیریم و با بازارسازی که از منظر اقتصاد دریایی رونق اشتغال و کسب و کار را به همراه دارد را شاهد باشیم و این یکی از اهداف مهم جشنواره است که دنبال خواهیم کرد. 
قادری فر با بیان اینکه استارتاپ ها و رویدادهای کارآفرینی در کوتاه مدت چهره اقتصادی کشورها را دچار تحولات اساسی می کنند، گفت: اساس و پایه کار این رویدادها بر مبنای فکر، جسورانه بودن و بر مبنای خلق عادت و سنت شکنی است که بتوانند از منابع، بیشترین عایدی، راه حل و ایده های نوآورانه را کشف بکنند و از این منظر، حوزه های تخصصی مثل دریا را دچار تحول و تغییرات اساسی نمایند. 
رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مهم ستاد دریایی معاونت علمی بحث چالش های نوآوری به عنوان مقدمه ای برای شناسایی استارتاپ های فعال حوزه دریا می باشد که سعی می کنیم از طریق مراکز نوآوری و از طریق همان رویداد های کارآفرینی جوانهای بیشتری را درگیر این موضوعات نماییم تا خلق ارزش در حوزه دریا بکنند.  



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: