تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۷۶
تعداد بازدید: ۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران از هدفگذاری سه مرحله ای تکمیل فازهای باقیمانده پارس جنوبی تا پایان سال ۹۷ خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در جلسه ای که امروز (پنجشنبه، ۲۷ مهرماه) پس از بازدید از طرح های توسعه ای پارس جنوبی با حضور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مجریان طرح های توسعه ای برگزار شد، با ابراز قدردانی از تلاش ها و فعالیت های صورت گرفته در بخش های مختلف اظهار کرد: بر اساس نرخ های متوسط رو به پایین، تولید گاز از هر فاز پارس جنوبی معادل پنج میلیون دلار درآمدزایی مستقیم برای کشور به دنبال دارد که افزون بر این اگر صرفه جویی ناشی از عدم مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها و سایر مصارف محاسبه شود، روزانه معادل ۱۰ میلیون دلار به ازای هر فاز خواهد بود، بنابراین می‌توان گفت تاخیر در بهره‌برداری از دو طرح فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی روزانه چهل میلیون دلار به اقتصاد کشور زیان وارد خواهد کرد. 


غلامرضا منوچهری با اشاره به پیشرفت قابل توجه هر یک از پروژه های در حال توسعه پارس جنوبی افزود: امروز شاهد همکاری منسجم و یکپارچه شرکت های پیمانکار همچون قرارگاه خاتم الانبیا، پتروپایدار ایرانیان، پتروسینا و تاسیسات دریایی با شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرمای این پروژه‌ها هستیم که البته شرکت‌های پتروپارس و اویک نیز در کنار کارفرما در قالب خدمات مدیریت طرح نقش و همکاری خوبی دارند و خوشبختانه شرایط به گونه‌ای پیش رفته که امیدواری زیادی برای تکمیل این طرح ها وجود دارد.
وی دستیابی به اهداف مورد نظر را مستلزم هدفگذاری سه مرحله ای در اجرای فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ عنوان کرد و افزود: در مرحله نخست لازم است حداکثر تا پایان سال جاری، عملیات تصفیه گاز ترش پالايشگاه از فازهای ۶، ۷ و 8 صورت پذیرد که هم به عنوان تاسیسات پشتیبان عمل کرده و هم موجب تسریع در راه‌اندازی پالایشگاه ها می‌شود. 
منوچهری در ادامه با اشاره به تامین گاز مصرفی زمستان افزود: در مرحله دوم لازم است تا پیش از مهرماه سال ۹۷ اولین ردیف هر فاز از گاز دریای همان طرح در مدار تولید قرار گیرد که به دلیل ورود به فصل سرما از اهمیت دوچندانی برخوردار است. 
معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران بر لزوم تکمیل فرایند و ظرفیت طرح فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی تا پایان سال ۹۷ تاکید و خاطرنشان کرد: همه عوامل اجرایی این پروژه ها اعم از بخش فراساحل و خشکی می بایست به طور جدی و همزمان برای دستیابی به این مهم تلاش کنند.
منوچهری تسریع در اجرای این پروژه ها را یکی از اهداف استراتژیک شرکت ملی نفت عنوان کرد و گفت: در گذشته با مشکلات عدیده ای همچون بی تجربگی، عدم هماهنگی، کندی و زمانبر بودن طرح ها، تحریم و عدم تامین مالی مواجه بودیم که خوشبختانه این موانع برطرف شده و امروز با بکارگیری قابلیت ها، تجربیات و اندوخته های گذشته شاهد انسجام و یکپارچگی میان تیم های راه اندازی، پیمانکاران و کارفرما هستیم.
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران رشد دانش، تجربه و فعالیت های مستمر در پارس جنوبی را نیازمند توجه ویژه و نهادینه شدن مقوله HSE عنوان کرد و افزود: رعایت نکات ایمنی موجب سرمایه افزایی و رشد مدل ذهنی نیروی انسانی خواهد شد تا جایی که به سمت استانداردهای بین المللی سوق داده شود. 
وی به اهمیت برقراری و تنظیم روابط حرفه‌ای، انسانی و سیستماتیک نیز اشاره کرد و گفت: به برکت کار عظیمی که در پارس جنوبی انجام شده، شاهد تحول بزرگ مدیریتی و صنعتی در کشور هستیم.
در این نشست، محمد مشکین فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس روند پیشرفت طرح های توسعه ای پارس جنوبی را مطابق با برنامه زمانبندی پیش بینی شده عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه تکلیفی وزارت نفت، برداشت روزانه سه میلیارد فوت مکعب گاز ترش تا انتهای سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفته است که از این مقدار، یک میلیارد فوت مکعب گاز از فاز ۲۲ تا ۲۴، یک میلیارد فوت مکعب گاز از فاز ۱۳ و یک میلیارد فوت مکعب گاز از فاز ۱۴ خواهد بود.
وی با اشاره به پیشرفت 85/90 درصدی طرح توسعه فاز ۱۳ و پیشرفت 85 درصدی طرح توسعه فاز ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری پالایشگاه این دو طرح با گاز ترش فازهای ۶ و 7 و 8 راه اندازی شود.
بر اساس این گزارش غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران به همراه محمد مشکین فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و جمعی از مدیران ارشد و مجریان طرح های توسعه ای پارس جنوبی، در سفری دو روزه (۲۶ و ۲۷ مهرماه) از روند اجرای طرح‌های در حال توسعه میدان مشترک گازی پارس جنوبی واقع در منطقه عسلویه بازدید کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: