تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۸۳
تعداد بازدید: ۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
دبیرکمیته علمی نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی: تلاش میشود این همایش صرفا به مفهوم همایشی و گردهم آوری نباشد و پیرامون مسائل و مشکلاتی که محورهای ده گانه بر اساس آنها درست شده است، یک جمع بندی و نتیجه گیری هم برای مسئولین، مدیران و قانون گذاران کشور داشته باشد.
به گزارش مارین نیوز، دبیر کمیته علمی نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی در گفتگو با این پایگاه خبری با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ مقاله از مرداد تا مهر 96 دریافت گردید، اظهار داشت: با توجه به تناسب موضوع مقاله با محورهای 10 گانه همایش، پروسه داوری آغاز شده که تاکنون 200 مقاله تایید و برای پذیرش و چاپ نهایی مشخص شده اند. وضعیت بقیه مقالات تا 2 هفته آینده برای پذیرش احتمالی و چاپ و نوع ارائه به صورت پوستر یا ارائه شفاهی نهایی می گردند. 
دکتر محمدرضا بهاری افزود: در محورهای تاسیسات ساحلی و فراساحلی، طراحی و ساخت شناورهای دریایی، حمل و نقل و دریانوردی بیشترین ارسال مقالات را داشتیم و با توجه به استقبال صورت گرفته از این همایش امسال نیز تعداد قابل ملاحظه ای ارائه بصورت شفاهی و پوستر خواهیم داشت. 
وی با اشاره به مقالات خوب دریافت شده و نظم کمیته علمی در داوری، بیان داشت: امیدواریم ظرف 2 هفته آینده که جلسه این کمیته برگزار می شود، کلیه مقالات تعیین تکلیف و مقالات پذیرفته شده و یا مردود شده نهایی را اعلام کنیم. 
محمدرضا بهاری با بیان اینکه 41 نفر از تمام دانشگاه ها و ارگان های مرتبط دریایی کشور با توجه به تخصص های مختلف در کمیته علمی حضور دارند، گفت: یکی از معضلات موجود در امر داوری باتوجه به گستره موضوعات پژوهش در حوزه دریا، کمبود داورهای متعدد در هر حوزه می باشد. 
دبیرکمیته علمی نوزدهمین همایش صنایع دریایی در خصوص کارگاهی آموزشی در همایش گفت :  13 کارگاه متفاوت برای ارائه تاکنون به این کمیته پیشنهاد شده که برنامه نهایی آنها بزودی اعلام خواهد شد.
وی افزود : کارگاه های داخلی عناوین و موضوعات متعددی را از جمله انرژی های تجدید پذیر دریایی، بررسی صنعت کشتی سازی ایران، نفت و گاز، طراحی لوله های انتقال نفت انعطاف پذیر و ... را شامل می شود. 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه امیدواریم با حضور اساتید، کارشناسان و متخصصان و دست اندر کاران دریایی در همایش و استقبال شرکت ها و پیمانکارانی که در این زمینه ها فعالیت می کنند، وزن همایش از حالت ارائه مقاله و پژوهش صرف خارج شود و بسمت تفاهم و تعامل بیشتر بین شرکت های مجری، دانشگاه ها، پارک های علم و فن آوری و شرکتهای دانش بنیان سوق پیدا کند و به همدیگر نزدیکتر شوند، خاطرنشان ساخت: تلاش میشود این همایش صرفا به مفهوم همایشی و گردهم اوری نباشد و پیرامون مسائل و مشکلاتی که محورهای ده گانه بر اساس آنها درست شده است، یک جمع بندی و نتیجه گیری هم برای مسئولین، مدیران و قانون گذاران کشور داشته باشد.   
دبیرکمیته علمی نوزدهمین همایش صنایع دریایی افزود: علیرغم اینکه خوشبختانه رتبه علمی کشور ما در چاپ مقالات حوزه مهندسی دریا عدد خوبی نشان می دهد، ولی واقعیت این است که ما با فرهنگ و بهره وری مدرن و هوشمندانه از قابلیت های دریا و خدمات دهی در سطح استانداردهای جهانی هنوز فاصله زیادی داریم و قدر این نعمت بزرگ را نمیدانیم، لذا مسئولین لازم است کارنامه عملکرد خودشان را به سطح علمی کشور برسانند. امیدواریم این همایش کمکی به ارتباط بین پژوهش و صنعت نموده و شعار دریا مسیر پیشرفت همچنان زنده بماند و مسئولین توجه ویژه ای به آن داشته باشند. 

گفتنی است، نوزدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی طی روزهای 20 تا 22 آذر ماه سال جاری از سوی انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری ارگان‏های دریایی کشور در جزیره کیش برگزار خواهد شد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: