تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۸۹
تعداد بازدید: ۱۴۷۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در دیدار با استاندار هرمزگان، گفت : ایران در شمار کشورهای پیشرو در صنایع دفاع دریایی و صنایع کشتی‌سازی و فراساحلی ایران در منطقه می باشد که نتیجه همکاری با دانشگاه ها و مدیران این صنعت است.
به گزارش مارین نیوز، رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع روز گذشته در دیدار با استاندار هرمزگان، با اشاره به تلاش نیروهای متخصص داخلی برای تولید در حوزه دفاعی ، اظهار داشت: این مهم باعث شد وزارت دفاع محصول هایی را تولید کند که در عرصه‌ های مختلف دریایی، هوایی و زمینی با محصول های روز دنیا برابری کند.
دریادار امیر رستگاری بیان داشت: امروز در تولید کابل‌ های نظامی به خودکفایی کامل رسیدیم که در بخش دریایی و زیر دریایی مورد استفاده قرار می ‌گیرد که این کابل‌ها توسط بخش خصوصی تولید می‌ شود.
معاون وزیر دفاع یاد آورشد: راهبرد وزارت دفاع تجهیز دفاعی کشور و حمایت از تولید ملی و اشتغال است و به غیر از تولید امنیت به تولید ثروت، کار و اشتغال توجه دارد.
دریادار رستگاری یاد آورشد: وزارت دفاع وارد ایجاد زیر ساخت ها نمی شود بلکه در چهار سال گذشته با رویکرد نوآوری وارد تولید شده و از ظرفیت های کشور استفاده می کند.
وی گفت: بومی شدن صنایع دریایی در ایران نتیجه همکاری دانشگاه‌ ها، مهندسان و مدیران این صنعت با سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است.
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: هرمزگان از استان ‌های مهم کشور در طراحی و ساخت انواع شناور، سکو‌های نفتی و دیگر صنایع دریایی است.
وی گفت: آمادگی کامل برای تامین نیاز شناورهای گردشگری و شیلاتی هرمزگان و انواع یدک کش‌ها را داریم.


استاندارهرمزگان نیز در این دیدار گفت: این استان استعداد و ظرفیت داشتن شهرک صنایع دریایی را دارد.
فریدون همتی افزود: با توجه به شرایط ویژه استان هرمزگان و قرار داشتن در کنار خلیج فارس و سواحل مکران، توسعه دریا محور در این استان یک ضرورت است که می ‌توان با احداث شهرک صنایع دریایی به این مهم درست یافت.
وی اضافه کرد: این شهرک می تواند تلفیقی از تمامی توانمندی کشور در وزارت دفاع و وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد و حتی بخش خصوصی تا صنعت دریایی را در کشور توانمند تر از امروز سازیم.
استاندارهرمزگان، عملکرد سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه صنایع دریایی را عالی دانست و بیان داشت: امروز پس از شنیدن توفیق های این سازمان بسیار خشنود شدم و احساس افتخار می‌ کنم.
همتی با برشمردن ظرفیت ‌های هرمزگان در تولید، تعمیر و طراحی انواع شناور، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌ هایی که به انواع شناور نیاز دارند، باید به صنعتگران بومی سفارش ساخت دهند.
وی اضافه کرد: در صورت نیاز با رئیس جمهوری، وزیران و مدیران کشور برای سفارش ‌گیری در زمینه صنایع دریایی رایزنی می ‌کنیم.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
فقط شعار فقط شعار فقط شعار.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
بهتر بگیم ایران پیشرو در تولید شعار
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
دوست عزیز ناشناس صنایع نظامی دریایی فقط شعار نیست، این همه شناور و تجهیزات نظامی توسط متخصصان داخلی در صنایع نظامی ساخته شده است چون باور دارند که می توانند.
واقعا صنایع نظامی دریایی ما با ساخت انواع زیردریایی و شناور قابل تقدیر است.
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
در جواب آقای ناشناس
شما اگر تعریف نمیکنی حداقل روحیه خراب کن نباش، مگر شما تو تیم دشمن هستید.
صنایع دریایی نظامی در تولید و ساخت پیشتاز هستند، با ناوهای ساخت ایران به بنادر کشورهای دیگر میرن و باعث افتخارند
ناشناس
|
Ukraine
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
اگر در بخش دولتی در کشتی سازی خوب کار نشده ولی انصافا در بخش دفاعی خوب (یا بهتر) کار شده و کارهای طراحی به معنی واقعی انجام میشود نه اینکه صرفا نقشه ساخت خارجی ها را پیاده کنند.
ازطرف دیگر امروزه اغلب فارغ التحصیلان دریایی در همین بخش دفاعی مشغول هستند.
محمد
|
Ukraine
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
ضمنا یکی ازبزرگترین لطف هایی که استاندار محترم هرمزگان میتواند در حق کشور ودر حق مردم این استان میتواند بکند اینست که مقدمات کوچکتر شدن استان هرمزگان را فراهم کند.


هم اکنون استان هرمزگان با احتساب جزاير، به تنهايي حدود 50 درصد خط ساحلي جنوب کشور را در اختيار دارد که اين اصلا معقول و منطقي نيست.

14 جزیره مهم خلیج فارس هم در اختیار این استان هست .
چه ضرورتی دارد که یک استان تا این حد گسترده و بزرگ باشد به گونه ای که مدیران استان به وضعیت این استان نتوانند به درستی رسیدگی کنند.

چه بخواهیم و چه نخواهیم، کوچک شدن استان هرمزگان وتشکیل استان مکران یک ضرورت اضطراری است و با وضعیت فعلی نمیتوان امیدی به توسعه سواحل جنوب داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: