تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۹۱
تعداد بازدید: ۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: اکثر میزان صید استان توسط صیادان فراساحل انجام می‌شود که غالبا با طی مسافت بیش از دو هزار کیلومتر وارد آب‌های فراساحل می‌شوند و به صید می‌پردازند.
‌به گزارش مارین نیوز، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه صیادان و لنج‌های فراساحل استان احتیاج به همراهی کشتی‌های پشتیان دارند تا هم با تامین سوخت و تدارکات از بروز خطرات احتمالی در دریا جلوگیری کند و هم با تامین انبار‌های مناسب میزان بهره وری در صید آن‌ها را بالا ببرد، اظهار داشت: بر این اساس برای اولین بار در کشور ‌و در سال جاری با موسسه حکمت برای تامین تامین کشتی پشتیبان منعقد شده است. 
هدایت الله میرمرادزهی بیان کرد: البته برای افزایش میزان صید سیستان وبلوچستان تدابیر دیگری نیز اندیشیده شده است، چراکه کشورهای هم جوار اقیانوس هند در فصل صید بسیار بیشتر از ایران ماهی برداشت و یا به اصطلاح استحصال می‌کنند. 
به گفته مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان، مقرر شده 700متر اسکله در بندرشهید بهشتی برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ صید صنعتی در نظر گرفته شود که با احداث این اسکله کشتی‌های بزرگ پرساینر(صیدصنعتی) با ظرفیت 2 هزارتن قادر خواهند بود در این اسکله تخلیه کنند. 
میرمردازهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم این کشتی‌ها به صورت موردی در اسکله شماره 5شهید بهشتی پهلوگیری می‌کنند، هرچند با پیگیری‌های صورت گرفته کشتی‌های فروس و طبس با ظرفیت 150 تا 250 هزارتن در اسکله هفت تیر تخلیه می‌کنند ولی این مساله هم به دلیل ‌پتانسیل‌های موجود، کافی نیست. 



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: