تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۹۲
تعداد بازدید: ۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای صادرات ۳۰ هزار تن انواع آبزیان به کشور روسیه هدفگذاری شده است، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، پرورش ماهی در قفس به ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.
به گزارش مارین نیوز، وزیر جهاد کشاورزی در دومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد صادرات آبزیان در سال جاری، اظهار داشت: صادرات آبزیان در سال‌جاری بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد رشد داشته است.
محمود حجتی افزود:  سال گذشته ۲۰ هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شد و این رقم امسال به ۲۷ هزار تن رسیده است.
وی اضافه کرد: عمده میگوی تولیدی در کشور صادر می‌شود و با توجه به روند رو به رشد تولید این آبزی بازارهای جدیدی برای صادرات آن و سایر محصولات آبزی پیش بینی شده است.
وزیر جهاد کشاورزی میزان صادرات آبزیان به روسیه را  ۸ هزار تن عنوان کرد و گفت: این صادرات شامل آبزیان مختلفی می‌شود اما عمده آن را ماهی قزل آلا تشکیل می‌دهد.
حجتی در ادامه یکی از ظرفیت‌های مغفول صنعت آبزی پروری را در سال‌های گذشته ، پرورش ماهی در قفس دانست و گفت: در حال حاضر ده‌ها سرمایه گذار در عرصه پرورش ماهی در قفس حضور دارند و تولید خود را در دریاهای شمال و جنوب، پس از انجام طرح‌های مطالعاتی آغاز کرده‌اند.
وی ادامه داد: سال گذشته پیش بینی شده بود که میزان تولید ماهی در قفس به ۲۰ هزار تن برسد که ۱۶ هزار تن از این هدف محقق شد، امسال نیز برای تولید ۵۰ هزار تن ماهی در قفس برنامه‌ریزی شده است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در طول برنامه ششم، انتظار می‌رود این رقم به ۲۰۰ هزار تن برسد.
حجتی اظهار کرد: شناسایی و ارزیابی ظرفیت‌های موجود نشان می‌دهد که در کشور امکان تولید یک میلیون ماهی در قفس در وجود دارد.
وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه منابع تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی عمدتا به دو پروژه پرورش ماهی در قفس و توسعه گلخانه‌ها تعلق گرفته است، افزود: این دو پروژه به دلیل مزیت‌های بالایی که دارند در طرح‌های اقتصاد مقاومتی قرار گرفته اند.
حجتی در پایان بیان کرد: هیچ مشکلی برای تامین منابع مورد نیاز متقاضیان در دو عرصه توسعه پرورش ماهی در قفس و توسعه گلخانه ها نداریم و موانع باقی مانده نیز به طور جد در حال پیگیری است.

گفتنی است، دومین دوره نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری و صنایع وابسته از تاریخ 3 الی 6 آبان ماه 96 در نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان علاقه مندان می باشد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: