تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۹۶
تعداد بازدید: ۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تأثیر آموزش، بكارگیری فرماندهان مجرب در شناورهای مختلف و ممیزی مراكز آموزش دریانوردی در افزایش كیفیت و كاهش سوانح، گفت: انجام كنترل و بازرسی منظم از کشتی‌ها در بنادر، الزام به انجام اصولی بار چینی در شناورها نیز از اقدامات پیشگیرانه‌ای می باشد كه بر كاهش حوادث دریایی موثر بوده است.
به گزارش مارین نیوز، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر و با بیان اینكه تلفات انسانی شناورهای ایرانی در این مدت ۶ نفر بوده است، گفت : در بخش تلفات انسانی نیز به نسبت ۶ ماهه اول سال قبل، ۴۰ درصد كاهش تلفات داشته‌ایم.
هادی حق‌شناس اضافه كرد: تعداد كل سوانح شناورها (ایرانی و خارجی) در ۶ ماهه اول امسال، ۲۸ سانحه بوده كه در مقایسه با زمان مشابه در سال قبل، ۱۷ درصد كاهش داشته است.
این مقام‌مسئول سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: انجام كنترل و بازرسی منظم از کشتی‌ها در بنادر، الزام به انجام اصولی بار چینی در شناورها از جمله اقدامات پیشگیرانه‌ای است كه بر كاهش حوادث دریایی در ایران موثر بوده است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینكه آموزش و به كارگیری فرماندهان مجرب در شناورهای باری و مسافری و همچنین ممیزی مراكز آموزش دریانوردی، در افزایش كیفیت امور دریانوردی و البته كاهش سوانح شناورها در ایران تأثیرگذار بوده است، از افزایش تجهیزات امداد و نجات طی ۶ ماهه گذشته نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: طی یك سال گذشته ۴ فروند شناور ناجی در آب جنوب كشور به ناوگان امداد و نجات دریایی سازمان بنادر اضافه شده است.
به گفته وی در حال حاضر ۲ دستگاه شناور ناجی نیز در دست ساخت است كه تا پایان سال به این ناوگان ملحق می‌شود. در حال حاضر ۲۰ فروند شناور پیشرفته ناجی در بنادر شمال و جنوب ایران فعال هستند.

انجام ۱۰۰ ساعت پرواز امداد دریایی  
عضو هیأت‌عامل سازمان بنادر همچنین با اشاره به فعالیت‌های پروازی امداد و نجات دریایی طی ۶ ماهه اول سال، گفت : در این مدت از طریق مراكز خدمات پروازی (نیروی دریایی جمهوری اسلامی و بخش خصوصی)، ۵۱ سورتی پرواز و در مجموع نزدیك به ۱۰۰ ساعت پرواز امدادی و پایش آلودگی در آب‌های شمال و جنوب كشور انجام گرفت.
 بنا بر اعلام حق‌شناس، در ۶ ماه گذشته، ۲۹ سورتی پرواز (به هر بار برخاستن و نشستن هواپیما امدادی یك سورت گفته می‌شود) در بندرعباس، یك سورتی در چابهار، ۹ سورتی در جزیره كیش، ۳ سورتی در بوشهر و ۱۸ سورتی در انزلی توسط نیروی دریاییی و بخش خصوصی جهت ارائه خدمات امداد و نجات و پایش و مقابله با آلودگی دریایی صورت گرفت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: