تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۰۳
تعداد بازدید: ۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
سازمان صنایع دریایی، سازمان شیلات ایران و صندوق توسعه صنایع دریایی در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات و صنایع وابسته برای اعطای تسهیلات و ساخت شناور تفاهمنامه سه جانبه امضا کردند.
به گزارش مارین نیوز، دریادار امیر رستگاری معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع دریایی، این خبر را در بازدید از این نمایشگاه اعلام کرد.
رییس سازمان شیلات ایران نیز آمادگی سازمان شیلات را برای حمایت از این تفاهم نامه اعلام کرد و گفت: محور این تفاهمنامه، اختصاص 80 درصد تسهیلات از طریق صندوق توسعه صنایع دریایی به بخش خصوصی برای ساخت شناور است.
حسن صالحی افزود: آورده 20 درصدی سازندگان و فعالان بخش ساخت شناورها و اختصاص وام 80 درصدی می‌تواند بسیاری از نیازهای این صنعت را برآورده سازد.
به گفته وی، صنعت داخلی کشور به توانمندی و قابلیت‌های بی‌شماری در تولید پرورش ماهی در قفس در داخل دریا رسیده است و این نشان می‌دهد کشور یک گام به خودکفایی در بخش آبزی‌پروری و شیلات دست یافته است.
صالحی دومین دوره برگزاری نمایشگاه شیلات را از حیث برگزاری و مشارکت شرکت‌های خارجی و داخلی بسیار موفق‌تر از سال اول دانست و گفت: پربار بودن این نمایشگاه برای من باعث افتخار است؛ زیرا از شکست مخالفان برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) نشان دارد.
به گفته وی، کشور ظرفیت تولید 20 هزار تن آبزیان را در سال پایانی برنامه ششم و چهارصد هزار تن تا سال 1404 را دارد.

گفتنی است، دومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری و صنایع وابسته از سوم تا ششم آبان ماه به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران درحال برگزاری است.
این نمایشگاه با حضور 28 شرکت خارجی از نروژ، دانمارک، ترکیه، ایتالیا، آلمان، یونان، هند، هلند، اسپانیا و فرانسه و 76 شرکت داخلی برگزار شده است و شرکت های فعال در این بخش، دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدیدکنندگان و متخصصان این صنعت قرار می دهند.





منبع : دومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات و صنایع وابسته 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: