تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۰۷
تعداد بازدید: ۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
دبیر مسابقات شناورهای هوشمند گفت: درسال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری را با حضور شرکت‌های دانش بنیان در بخش شناورها شاهد بودیم که از آن جمله می‌توان به بحث هوشمند سازی شناورها اشاره کرد.
به گزارش مارین نیوز، دبیر اجرایی پنجمین دوره مسابقات شناورهای هوشمند گفت: ۳۲ تیم از سراسر کشور در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد نسبت به دوره پیش دو برابر شده است.  
محمدرضا فتحی درباره حوزه‌های مختلف برنامه ریزی شده در طول برگزاری جشنواره گفت: سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت یک جشنواره جامع در زمینه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی است، که در چندین بخش مسابقات شناورهای کنترلی دانش‌آموزی، مسابقات شناورهای هوشمند در سطح دانشجویی، ایده بازار دریایی، عکس و فیلم با محور دریا، مسابقات سکوهای نفتی و ربات‌های زیرسطحی که در سطحدانشجویی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود. 
وی افزود: پژوهشگران، دانشجویان و دانش آموزان سرمایه‌ها آینده کشور هستند. صنایع دریایی هوشمند سازی می‌شوند. 
این فعال حوزه فناوری با اشاره به پیشرفت صنایع دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف اظهار کرد: درسال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری را با حضور شرکت‌های دانش بنیان در بخش شناورها شاهد بودیم که از آن جمله می‌توان به بحث هوشمند سازی شناورها اشاره کرد. 
وی ادامه داد: علاوه بر این ساخت و تولید سیستم‌های رانش سطحی برای شناورهای تندرو نیز از جمله محصولات فناورانه ای هستند که در سال‌های گذشته توسط شرکت‌های دانش‌بنیان قوی سازی شده است. 
دبیر اجرایی پنجمین دوره مسابقات شناورهای هوشمند با اشاره به چشم انداز  استراتژیک این جشنواره یادآور شد: صنایع دریایی جز صنایع چندوجهی محسوب شده که جهت پیشرفت در آن نیاز به نوآوری در حیطه‌های مختلف است. جشنواره در عمل بستر مناسبی را برای ارائه ایده‌های نو و متناسب با نیازهای صنعتی فراهم می‌کند، به‌طور مثال در بخش شناورهای هوشمند دانشجویان قادر خواهند بود که آموخته‌های خود از مباحث دانشگاهی را در بوته‌ آزمایش و رقابت قرار داده و بر اساس تجارب چهار دوره گذشته نوآوری‌های مختلفی را در حیطه فرم بدنه کشتی، سیستم‌های پیش برنده و هوشمند سازی از خود بروز داده‌اند. 
فتحی با تاکید بر اهمیت گردهمایی مؤثر نهادها و شرکت‌ها گفت: در عمل در بخش‌های مختلف جشنواره ارگان‌ها و صاحبان صنایع دریایی کشور حضورداشته و در بخش‌های مختلف اجرایی، داوری آثار و … همکاری مؤثر دارند. لذا بر این اساس دغدغه این سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف در بخش‌های مختلف جشنواره انعکاس مناسبی خواهد داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: