تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۱۲
تعداد بازدید: ۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در پارلمان با اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تدوین قوانینی که در زمینه توسعه اقتصاد دریا محور ضروری است افزود: باید در این زمینه رابطه دور از هم علم و صنعت به یکدیگر نزدیک شود.
به گزارش مارین نیوز، رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس در سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت گفت: نگاه راهبردی به دریا همانند آنچه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌بینیم در دیگر زمینه‌ها نیز ضروری است.
حسین هاشمی تختی با اشاره به اهمیت تبادل نظر در خصوص دریا گفت: دریا یك موهبت الهی است و نیاز جامعه إسلامی بحث و تبادل نظر در مورد این مهم است. 
رئیس كمیته بندری و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی افزود: اقتصاد دریا محور نیاز به توجه بیشتری دارد، زیرا با کمترین هزینه‌ها می‌توان از دریا درآمد داشت.
این نماینده در پارلمان ادامه داد: ۹۰ درصد تجارت جهان از مسیر‌های دریایی صورت می‌گیرد.
هاشمی تختی با اشاره به مرز ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتری ایران با دریا گفت: این مرز با احتساب جزایر به ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر می‌رسد و ما از این جهت کشوری غنی هستیم که این یک موهبت الهی است.
وی با اشاره به اینکه ۴۱ بار نام دریا در قرآن ذکر شده است افزود: استفاده از دریا و آب که تا ۲۵ سال آینده و حتی زودتر از آن موجب تقابل مناطق جهان با یکدیگر خواهد شد ضروری است.
نماینده مردم بندر عباس اضافه کرد: هم اکنون یک میلیون متر مکعب آب شیرین از هرمزگان برای ۳ واحد گلگهر سیرجان، مس سرچشمه کرمان و چادرملو یزد تولید می‌شود که مسیری ۹۸۰ کیلومتری را برای انتقال می‌کند.
هاشمی تختی گفت: آب شیرین باید با توجه به حفظ آبزیان و سلامت دریا باشند و پیشنهاد ما استفاده از آب شیرین در دریای عمان است که به آب‌های آزاد نزدیک‌تر است.
وی افزود: در سال ۲۰۵۰ جمعیت جهان به ۱۱ میلیارد نفر خواهد رسید و با توجه به این که ۷۰ درصد کره زمین آب تشکیل داده است اهمیت دریا‌ها دو چندان خواهد شد.
نماینده مردم بندرعباس با اشاره به فعالیت بندر شهید رجایی که ۶۰ درصد واردات و صادرات کشور از آنجا صورت می‌گیرد گفت: باید بنادر بزرگی همچون این بندر در سواحل دیگر کشور نیز ایجاد شود و بنادر نیز مانند مناطق آزاد از تسهیلات و تخفیف‌های ویژه‌ای همانند معافیت مالیاتی برخوردار شوند.
هاشمی تختی با اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تدوین قوانینی که در زمینه توسعه اقتصاد دریا محور ضروری است افزود: باید در این زمینه رابطه دور از هم علم و صنعت به یکدیگر نزدیک شود.
عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان هرمزگان دانشگاه دریانوردی نداریم که این یک ضرورت برای منطقه است.
رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در پایان این رویداد دریایی را قدمی مهم در راستای توسعه و پیشرفت در مسیر دریایی خواند و گفت:خوشبختانه با اقدام صورت گرفته در خصوص این جشنواره و ورود دانش آموزان تا دانشجویان در این رویداد بسیار كار گران سنگی صورت گرفته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: