تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۱۴
تعداد بازدید: ۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی با حضور در باغ‌موزه دفاع‌مقدس از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریا بازدید کرد و در جمع خبرنگارن گفت: هم در شمال کشور و هم در جنوب کشور دریا داریم و گردشگری دریایی پر رونق ترین موضوعات گردشگری در دنیا به حساب می آید، گرچه در ایران به آن خیلی نپرداختیم و مردم از دریا فاصله داشتند.
به گزارش مارین نیوز، معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به همراه محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی و قدرت ابراهیمی مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث ‌فرهنگی از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی سومین جشنواره «دریا مسیر پیشرفت» بازدید کرد.
علی‌اصغر مونسان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحث گردشگری دریایی ظرفیت های بسیاری دارد، اظهار داشت: هم در شمال کشور و هم در جنوب کشور دریا داریم و گردشگری دریایی پر رونق ترین موضوعات گردشگری در دنیا به حساب می آید، گرچه در ایران به آن خیلی نپرداختیم و مردم از دریا فاصله داشتند.
این مقام مسئول ادامه داد: اکثر شهرهای ساحلی ما محرومیت دارند که نشان از بهره کافی نبردن از ظرفیت دریا است، متاسفانه بر خلاف دیگر  کشورها که شهرهای ساحلیشان پر رونق ترین شهرها هستند.  
وی در این بازدید با بیان این‌که گردشگری دریایی یکی از مهم‌ترین انواع گردشگری است گفت: با وجود این‌که در دنیا از ظرفیت دریا برای توسعه گردشگری استفاده شده است، در ایران تا‌کنون از این ظرفیت به‌خوبی استفاده نشده است.
مونسان افزود: برنامه‌هایی را برای توسعه گردشگری دریایی داریم که یکی از آن‌ها برگزاری تورهای مشترک گردشگری با استفاده از کشتی‌های بزرگ کروز است. 
رئیس سازما میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: این کشتی‌های‌کروز را در قالب یک کار مشترک از ترکیه می‌آوریم و با استفاده از شناورهای در مقیاس بزرگ در توسعه گردشگری از آن‌ها استفاده می‌کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: