تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۱۸
تعداد بازدید: ۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شواری اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور با بیان اینکه بازدید از این نمایشگاه باعث شد که احساس مسئولیت بیشتری کنیم و نسبت به مقوله دریا حساس تر شویم، اظهار داشت: قطع به یقین توسعه صنایع دریایی جزء لاینفک اقتصاد ما است.
به گزارش مارین نیوز، نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور با بیان اینکه بازدید از این نمایشگاه باعث شد که احساس مسئولیت بیشتری کنیم و نسبت به مقوله دریا حساس تر شویم، اظهار داشت:  طبیعتا هم فراکسیون دریایی و هم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هر دو بصورت مستقیم در این حوزه نقش دارند. ما نشست هایی را در حوزه بنادر و دریانوردی داشتیم و قطع به یقین توسعه صنایع دریایی جزء لاینفک اقتصاد ما است.  
دکتر قاسم احمدی افزود: امروز بحث های اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنیم، با عنایت به اینکه بیش از سه چهارم زمین را آب فرا گرفته و کشور ما هم از این نعمت بزرگ الهی نیز برخوردار است، طبیعتا ما باید از این ابزار بیش از این استفاده کنیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: خوشبختانه جوانهای لایق و با استعدادی در این صنعت داریم و علاقه مندی خوبی از خود نشان داده اند، ما بحث صنعت دریا را در داخل کشور باید تقویت کنیم. با کارهای خوبی که از جوانها دیدم، امیدوارم با دوستان صنایع دریایی نشستی داشته باشیم و نقطه نظرات آنها را نیز بشنویم. 
وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات به جد به دنبال این است که بخش محتوای کتب درسی در حوزه دریا تقویت شود، گفت: از نظر من و خیلی از نمایندگان و مسئولین این موضوع امروز ناشناخته مانده، باید شفاف تر کینم و بتوانیم از منابع بزرگی که در حوزه آبی داریم، با داشتن خلیج همیشه فارس و دریای خزر در شمال استفاده بهینه نماییم. 
این نماینده مردم در پارلمان خارطر نشان کرد: قطع به یقین بدانید که گذشتگان چیزی خوبی برای ما گذاشتند، ایران با یک میلیون و ششصد و چهل و هشت هزار یکصد و نود و پنج کیلومتر وسعت با این همه آب باید از پتانسیل خوب به نحو احسن استفاده کنیم. 
دکتر احمدی در پایان گفت: امیدوارم به لطف خدای بزرگ با نشست هایی که با اهل فن خواهیم داشت و نقطه نظراتشان را اعلام خواهند نمود ما به عنوان تصیم سازان در مجلس بتوانیم کمک های لازم و خوبی را در این حوزه داشته باشیم.  


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: