تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۲۱
تعداد بازدید: ۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: در صنایع دریایی ارگانها و سازمان های زیادی جزء ذینفعان صنایع دریایی هستند که با هماهنگی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی، وحدت و همدلی خوبی دارند.
به گزارش مارین نیوز، پایتخت ایران در اواخر هفته گذشته با جشنواره ی ملی "دریا مسیر پیشرفت" میزبان مقامات، مسئولین، دریاییان، نوجوانان و جوانان کشور بود که در مدت سه روز دستاوردهای فناورانه دریایی کشور به نمایش درآمد و دانش آموزان و دانش جویان در بخش های مختلف به رقابت پرداختند. 
دکتر علی وطنی مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با این پایگاه خبری با بیان اینکه بسیاری از فناوریهایی که در بخش دریایی داریم مورد تحریم است، اظهار داشت: با هم افزایی، استفاده از شرکتهای دانش بنیان و تجربیات دیگر ستادها و شرکتهای دانش بنیان می توانیم بر مشکلات مالی و فناوری فائق آییم. 
دکتر وطنی گفت: جشنواره "دریا مسیر پیشرفت" هم از نظر کمی و هم کیفی هرسال بهتر و پربارتر از دوره قبل برگزار میشود و این جای امیدواری است و ارائه دستاوردها نشان می دهد که تحریم ها خیلی هم اثرگذار نبوده. 
وی با بیان اینکه در مجموعه ستادهای توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخی از ستادها هستند که سازمان یا وزارتخانه خاصی متولی آنها نیستند، مانند نانو که عمومی است و همه از محصولاتش استفاده می کنند، اظهار داشت: اما در صنایع دریایی ارگانها و سازمان های زیادی جزء ذینفعان صنایع دریایی هستند که با هماهنگی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی، وحدت و همدلی خوبی در بخش دریایی دارند. 
دکتر علی وطنی با بیان اینکه اولین قدم تدوین سند ملی توسعه صنایع دریایی است که خوشبختانه به اتمام و در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، اظهار داشت: منتظر ابلاغ این سند از طرف ریاست محترم جمهور به عنوان رییس شورای انقلاب فرهنگی هستیم. 
مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: عدم ابلاغ، دلیل نمیشود که برای عملیاتی شدن سند اقدامی نکنیم، خوشبختانه از بین ستادهای مصوب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین ستاد اجرایی سند نقشه جامع علمی کشور، یکی از ستادهایی که دارای نقشه راه توسعه فناوری است، در واقع ستاد دریایی معاونت علمی می باشد. 
وی با بیان اینکه ستاد دریایی دقیقا می داند که کجا می خواهد برود، منتظر ابلاغ نماند و خوشبختانه با همکاری بسیار خوبی که کلیه ارگانهای ذینفع در تدوین سند توسعه صنایع دریایی داشتند منجر به این شده است که ستاد نقشه جامع علمی کشور هم با این ستاد همکاری نزدیک داشته باشد و ان شاء ا... در اجرای آن هم مشکلی نخواهیم داشت. 
مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: به نظر می رسد که یکی از مشکلاتی که وجود دارد، بحث منابع مالی است، امیدواریم با حمایت هایی که می شود بحث منابع مالی حل شود و همچنین لازم است تنوع بخشی داشته باشیم و از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری استفاده کنیم. 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه تحریم ها مشوق بوده تا امروز شاهد ساخت قطعات و تجهیزات فناورانه باشیم و بهتر و بیشتر کار کنیم، بیان داشت: این به آن معنا نیست که مشکلات، کمبودها، نارسائیها و درخواست های شرکتهای دانش بنیان را پیگیری نکنیم. 
مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان گفت: تقاضای من از همکاران در ستاد دریایی، هوایی و انرژی و دیگر ستادهای مرتبط این است که با تعامل و همکاری مشکلات و درخواست ها را دسته بندی و به معاونت منعکس کنند تا در جلساتی که با نمایندگان سازمانها و دستگاه های مربوطه داریم بتوانیم پیگیری و به نتایج خوبی دست یابیم.  

یادآور می شود، سومین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با همکاری وزارتخانه ها و کلیه نهادها، سازمانها، ارگانها و شرکتهای دریایی کشور 9 الی 11 آبانماه 96 در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار گردید. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: