تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۲۴
تعداد بازدید: ۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کتاب بازآفرینی سکوهای نفتی تالیف سیده لیلا حسینی کیاسری، در برگیرنده توضیحاتی کاربردی پیرامون تجربه پژوهشی بازآفرینی سکوی بازنشسته قشم می باشد که با مشارکت اعضای هیئت علمی رشته های نفت، صنایع دریایی و معماری منتج به طرح معماری هماهنگ با اصول و ضوابط سازه ای، مکانیکی، ایمنی، دریایی و زیست محیطی گردیده است.
به گزارش مارین نیوز، کشور ایران دارای تعداد قابل توجهی سکوی نفتی فعال با عمر بالاست که بعد از مدتی به دلایلی نظیر فرسودگی تجهیزات، پایان یافتن نفت موجود در میدان نفتی و ... کارایی خود را از دست می دهند. 
گاهی در پایان عمر مفید تجهیزات این سکوها (که بین ۲۰ تا ۳۰ سال می باشد)، نوسازی تجهیزات آن ها مقرون به صرفه نمی باشد و دیگر برای انجام عملیات مربوط به صنعت نفت مناسب نیستند، اما سازه ی این سکوها دارای حجم و وزن قابل توجهی از مواد و مصالح ارزشمند است که قابل استفاده مجدد می باشد. لذا می توان با طرح ریزی صحیح به بازآفرینی آن ها پرداخت.
کتاب بازآفرینی سکوهای نفتی تالیف سیده لیلا حسینی کیاسری، در برگیرنده توضیحاتی کاربردی پیرامون تجربه پژوهشی بازآفرینی سکوی بازنشسته قشم می باشد که با مشارکت اعضای هیئت علمی رشته های نفت، صنایع دریایی و معماری منتج به طرح معماری هماهنگ با اصول و ضوابط سازه ای، مکانیکی، ایمنی، دریایی و زیست محیطی گردیده است. می توان این باز آفرینی را در سکوهای دیگر با توجه به شرایط ویژه هر سکو به لحاظ اقلیمی، نوع سکو، عمر سازه سکو، بستر طرح، موقعیت قرار گیری آن و... بررسی و عملی نمود.
این کتاب در شش فصل با عناوین بازآفرینی سکوها یک ضرورت، تجربه بازآفرینی در سایر کشورها، پتانسیل های بازآفرینی سکوهای نفتی در ایران، ضوابط و استانداردهای طراحی و بررسی بستر طرح و طراحی معماری می باشد که توسط انتشارات سخنوران، امسال در 1000 نسخه منتشر شده است. 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: