تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۳۴
تعداد بازدید: ۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
اولین شورای حل اختلاف دریائی وبندری با هدف رسیدگی به مشکلات صنفی به صورت تخصصی و سریع افتتاح گردید.
به گزارش مارین نیوز، اولین شورای حل اختلاف دریائی و بندری با حضور نمایندگان و روسای شوراهای حل اختلاف، اعضای هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و مدیران شرکتهای عضو انجمن در سالن اجتماعات انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته افتتاح گردید. 
سرپرست مجتمع شماره 27 شورای حل اختلاف استان تهران در این نشست اظهار داشت: در راستای قانون شوراهای حل اختلاف که در سال 1394 به تصویب رسید، شوراهای تخصصی در مجموعه های صنفی به دستور رئیس محترم قوه قضائیه تاسیس میشود. 
کنجکاو، افزود: در همین راستا مجمتع 27 تاسیس شده که نظارت بر شعبی داشته باشد که در شوراهای صنفی تاسیس میگردد و در حال حاضر این بیست و نهمین شعبه تخصصی در انجمن های صنفی است که در واقع تکلیف اصلی ما در امر سازش می باشد و هدف اصلی ما رسیدگی به دعواهای صنفی که حل و فصل آنها بر عهده شوراهای حل اختلاف می باشد که تا سقف 20 میلیون تومان در صلاحیت شوراهای حل اختلاف است و مازاد بر آن بدون تعیین سقف مشخص بررسی خواهد شد. 
وی اظهار امیدواری کرد که با ایجاد این شوراها مشکلات صنفی به صورت تخصصی تر و سریعتر مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرند. 


در ادامه دبیر كل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به اینکه انجمن های صنفی خواستگاه اصلی برون سپاری حاکمیت و اقتدار دولت به بخش خصوصی هستند و بر این اساس انجمنها رفته رفته بلوغی که دارند را باید به منصه ظهور برسانند و جایگاه اصلی خود را بدست آورند، اظهار داشت:  در این زمینه انجمن کشتیرانی از سالها پیش به سمت و سوی حل مشکلات و اختلافات فعالین این حوزه روی آورد. 
مسعود پل مه ادامه داد: خوشبختانه انجمن سابقه خوبی نیز از خود بجا گذاشت به گونه ای که رفع مشکلات تخصصی تحت عناوین کارشناسی یا داوری برای بالاترین مرجع حاکمیتی که وزارت راه است به اثبات رسید. در نتیجه تمامی اختلافاتی که در حوزه بندر و دریا به وزارت راه ارجاع می گردید را به انجمن احاله میکردند. 
وی گفت: متعاقب آن انجمن کشتیرانی در قدم بعدی به سمت و سوی ایجاد شورای حل اختلاف تخصصی گام برداشت که خوشبختانه با استقبال مسئولین امر مواجه شدیم و امیدواریم که با همدلی موجود در صنف این امر به گونه ای اشاعه پیدا کند که اگر اختلافی در حوزه بندرو  دریا شکل میگیرد دوستان و شرکتهای معزز به سمت دادگستری نروند و از این طریق مشکلات درون صنفی خود را حل و فصل نمایند. 
در ادامه بر اساس حکم آیت الله محمد مهدی احمدی میانجی رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور آقایان امید ملک و روزبه مختاری به عنوان اعضاء اصلی شعبه 2629 شورای حل اختلاف استان تهران منصوب و سوگند نامه را قرائت و امضا نمودند. 
پس از این اولین شعبه حل اختلاف دریائی و بندری افتتاح گردید. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: