تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۴۰
تعداد بازدید: ۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
رئیس سازمان صنایع دریایی گفت: می توانیم بخشی از ساخت شناورهای دریایی را بدون قرارداد با خارجی ها پیش ببریم اما چون بخشی از اعتبارات برای این منظور از صندوق توسعه ملی پیش بینی شده، در شرایط کنونی این اعتبارات باید در خارج از کشور هزینه گردد که می تواند مانعی برای تولید داخلی باشد.
به گزارش مارین نیوز، رئیس سازمان صنایع دریایی، ضمن تشکر از محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی که نگاه خوبی به بومی سازی بخشی از نیازهای دریایی کشور دارند، اظهار داشت: معتقدم این گام های مثبتی که برداشته ایم می تواند بیشتر باشد. امروز سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع قابلیت های خوبی دارد و در بخش شناورهای جستجو و نجات، خط تولید داریم و با استفاده از متخصصان و همکاری با دفاتر طراحی معتبر جهان، مجموعه طراحی خوبی ایجاد شده است.
امیر دریادار رستگاری افزود: می توانیم بخشی از ساخت شناورهای دریایی را بدون قرارداد با خارجی ها پیش ببریم اما چون بخشی از اعتبارات برای این منظور از صندوق توسعه ملی پیش بینی شده، در شرایط کنونی این اعتبارات باید در خارج از کشور هزینه گردد که می تواند مانعی برای تولید داخلی باشد.
معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: البته ما جناب مهندس راستاد در این زمینه گفتگوهایی داشته ایم و به دنبال لایحه ای هستیم که از طریق آن بتوانیم در حوزه کشتی سازی از صندوق توسعه ملی برای سازندگان داخلی بهره ببریم.
امیر رستگاری گفت: دو مساله در ارتقا صنعت کشتی سازی حائز اهمیت است؛ یکی ارائه درخواست شناور و دیگری تامین مالی است. باتوجه به مرجعیت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، این سازمان تعداد زیادی شناور دارد که در حوزه های بنادر، لنگرگاه ها و سواحل کشور، خدمات رسانی می کنند، بازار کار وسیعی دارد و می تواند بازار کار قابل توجهی در داخل کشور باشد که نتیجه آن ایجاد اشتغال، جلوگیری از خروج ارز و ایجاد ارزش افزود در کشور است. 
وی در پایان عنوان کرد: صنایع دریایی حدود ۱۷ صنعت زیر مجموعه اعم از کشتی سازی، حمل و نقل، فراساحل و بنادر و پسکرانه، بیمه و آموزش و ... را به کار می گیرد و همگرایی می تواند موفقیت های بزرگی را ایجاد کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: