تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۴۴
تعداد بازدید: ۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
انجمن صنفی سازندگان شناور، تجهیزات و سازه ‏های دریایی ایران در نامه ‏ای به فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام انزجار از سیاست های هیئت حاکمه آمریکا در نقض برجام، خواستار موضع گیری شفاف و حمایت از بخش دریایی به عنوان رکن راهبردی صنعت و اقتصاد شد.
به گزارش مارین نیوز، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های جدیدی را علیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی با هدف ضربه زدن بر اقتصاد ایران (با قانون کاتسا) وضع نمود. در فهرست منتشر شده نام چندین شرکتهای دریایی نیز آمده است که می توان به شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و شرکت فناوری آب های عمیق اشاره کرد. 
در این راستا، انجمن سازندگان شناور، تجهیزات و سازه ‏های دریایی ایران نامه ‏ای را خطاب به دکتر قاسم احمدی لاشکی ریاست فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی در تاریخ 96/8/14 ارسال نمود.  
در این نامه آمده است: پیرو تحریم های ظالمانه و با سابقه ایالت متحده آمریکا و بدعهدی تاریخی آنها در تصویب تحریم های جدید علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قرار گرفتن نام شرکت معظم "صنعتی دریایی ایران (صدرا)" و" شرکت های فناوری آبهای عمیق" در لیست جدید تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا، جامعه سازندگان دریایی کشور ضمن اعلام انزجار از سیاست های هیئت حاکمه آمریکا در نقض برجام و ادامه دشمنی با جمهوری اسلامی ایران، حمایت همه جانبه خود را از این دو شرکت معتبر، توانمند و با سابقه در عرصه دریایی کشور اعلام می دارد. 
این انجمن صنفی یادآور شده: در حقیقت، جامعه دریایی کشور، خود را یک پیکره واحد قلمداد نموده و هرگونه تعرض به ارکان و ظرفیتهای بخش دریایی را محکوم می نماید و متعاقبا از مسئولین کشور، موضع گیری شفاف و حمایت از بخش دریایی را به عنوان رکن راهبردی صنعت و اقتصاد انتظار دارد، همچنین این حمایت تا فتح قله های بلند علم و فناوری و صنعت و اقتصاد، متحد و یکپارچه کشور عزیزمان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، بر اساس قانون کاتسا، دارایی های افراد و شرکت های اعلام شده در آمریکا بلوکه شده، شرکت ها و افراد آمریکایی امکان معامله با آن ها را نداشته و این افراد امکان ورود به آمریکا را نیز نخواهند داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: