تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۵۳
تعداد بازدید: ۲۰۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
‌جلسه هم اندیشی فعال‌سازی بندر چابهار با حضور ایران نژاد نماینده مردم شهرستان‌های چابهار کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار در محل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
‌به گزارش مارین نیوز، ‌کاپیتان کشاورز مدیر عامل مدیرعامل شرکت حمل ‌و نقل کانتینری کشتیرانی و اعضای هیات مدیره این شرکت به ذکر قابلیت‌ها و محدودیت‌ها در حوزه کشتیرانی پرداختند و از مجلس شورای اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی تقاضای حمایت در عرصه رقابت‌های دریایی کردند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در این جلسه با پرداختن به نقش بندر چابهار و طرح توسعه بندر شهید بهشتی در ارتقاء سهم تجارت دریایی، بر بهره گیری از فرصت‌ها و قابلیت‌های ترانزیتی و ترانشیپی بندر چابهار تأکید کردند.
بهروز آقایی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی و استان سیستان و بلوچستان آمادگی واگذاری محوطه‌های کانتینری به منظور حمل و نقل DOOR TO DOOR در بندر و مرزهای میلک را دارد.
آقایی در ادامه با توجه به جاذبه‌های استان و بویژه بندر چابهار در زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی از طریق راه‌اندازی خطوط منظم مسافر دریایی؛ نسبت به راه‌اندازی خط کشتیرانی بین بندر چابهار و بنادر پاکستان، عمان و هند بعنوان یک فرصت مطلوب در این حوزه با لحاظ سیاست‌های تشویقی تاکید کرد.
‌در این جلسه فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار در خصوص جذب صاحبان کالا و تجار توسط نماینده منطقه آزاد چابهار تشریح شد.
‌ایران نژاد نماینده مجلس و نائب رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و صنایع دریایی، سرمایه گذاری‌های عظیم ایجاد شده در زیرساخت‌های بندری و تجهیزاتی بندر چابهار توسط سازمان بنادر و دریانوردی را خاطرنشان کرد و افزود: روند توسعه بندر چابهار در بهره گیری از ظرفیت‌ها و توان عملیاتی ایجاد شده فرصت منحصری در راه اندازی خطوط کشتیرانی است.
وی در ادامه‌ حمایت از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در اعمال تخفیف‌ها و ارائه مشوق‌ها را تاکید کرد.


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Ukraine
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
کلا یکی از مشکلات مهم کشورهایی مثل ما اینه که اطلاع رسانی درستی ازفرصتهای سرمایه گذاری به مردم انجام نمیشه تا سرمایه های کوچک و متوسط مردم هم جذب سازندگی در کشور شوند. ثلا راه اندازی یک سایت اینترنتی فرصتهای سرمایه گذاری چابهار.

براي تشويق سرمايه¬گذاران بخش خصوصي به حضور در اين پروژه¬ها بايد طرح¬هاي اولويت دار تعيين و مصوب شوند و بر روي يک سايت اينترنتي با عنوان «فرصتهاي سرمايه گذاري» اعلام نمود به گونه اي که سرمايه گذار ظرف چند روز بتواند کار احداث را فورا شروع کند و معطل مجوزها و بروکراسي نشود. اصولا دو نمونه از معضلات عمده جذب سرمايه هاي سرگردان بخش خصوصي در ايران اينست که: 1- هيچ سايت اينترنتي وجود ندارد که فرصتهاي موجود را ارائه داده باشد (بخش گردشگري دريايي ميتواند به عنوان يک طرح پايلوت و يک الگو در کل کشور اجرا شود تا در بقيه حوزه ها هم به مرور ارائه شود). 2- مجوزهاي کلي مربوط به طرح هاي اولويت دار از قبل اخذ نمي¬شوند تا سرمايه گذاران با "خواب سرمايه" و معطلي اخذ مجوزها مواجه نشوند ( براي تسهيل و تسريع اين امر حتي بانک عامل هم بايد سر خط آمده و از قبل توجيه باشد). موارد متعددي ديده شده که سرمايه گذاران بعد از مدتها معطلي دريک مورد، در نهايت به اين نتيجه رسيدند که سرمايه خود را وارد خريد ملک و زمين و مسکن کنند بجاي کارهاي مولد اقتصادي! سايت اينترنتي "فرصتهاي سرمايه گذاري" بايد براي همه سطوح سرمايه گذاري پيشنهاد داشته باشد مثلا از100 ميليون تومان گرفته تا چند ده ميليارد تومان! و بررسي¬هاي توجيه اقتصادي از قبل ارزيابي و نوشته شده باشد بطوريکه سرمايه¬گذاران با مطالعه آنها و با توجه به سرمايه خود، وارد يکي از اين حوزه¬ها شوند. بطور مثال ما چندين سال متوالي شديدا تلاش کرديم براي بکارگيري زيردريايي توريستي در مناطق اطراف کيش ولي آنقدر دست انداز ايجاد شد که هر سرمايه گذاري که جلو آمد بعد از چند ماه معطلي، کلا متواري شد!!. يک سرمايه¬گذار بعد از 3-4 سال سرمايه خود را 2 برابر مي کند (طرحهاي بازگشت سرمايه و توجيه اقتصادي دريايي معمولا 3-4 ساله يا حتي کمتر هستند) لذا نميتوان از سرمايه گذار توقع داشت فقط 2 سال دنبال مجوزها بدود!. يعني هرکسي اين صبر و حوصله و علاقه مندي را ندارد.

.... ولی صد حیف که حتی حال وحوصله راه اندازی یک سایت اینترنتی ساده در بین مدیران دولتی ما وجود ندارد. امری که امروزه در دنیا متداول و موثر است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: