تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۵۵
تعداد بازدید: ۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: لازمه طراحی و تدوین برنامه های توسعه ای کشور شناخت و بررسی فناوری روز جهانی است.
به گزارش ایدرو نیوز، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به صنایع هدف این سازمان که با حوزه صنعت و فناوری ساخت شناور، انرژی های تجدیدپذیر و خودروهای الکتریکی مرتبط است، اظهار داشت: ایدرو با هدف شناخت جهت گیری های جهانی توسعه تکنولوژی در صنایع هدف خود و بهره گیری مناسب از آن در سیاستگذاری، طراحی و تدوین برنامه های توسعه ای و شکل دهی مشارکت های بین المللی، ‌تلاش می کند تا روند های توسعه تکنولوژی و کسب و کارهای مبتنی بر آن را رصد و نتایج بررسی آن را مستند کند. 
منصور معظمی با بیان اینکه در حوزه  صنعت و فناوری ساخت شناور با یکی از پنج شرکت برتر کشتی سازی جهان از نظر سهم بازار توافق نامه ای را امضا کرده است، تصریح کرد: با تشدید رقابت و همچنین ملاحظات زیست محیطی این صنعت به سمت استفاده از تکنولوژی های نوین نظیر چاپ سه بعدی، اتوماسیون و روباتیک، مواد پیشرفته جدید، انرژی های نو و موتورهای پیشرفته حرکت کرده است. 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره موضوع انرژی های نو  به عنوان به حوزه دیگر روند جهانی تکنولوژی گفت: ظرفیت جهانی جدید ایجاد شده در سال ۲۰۱۶ برای تولید انرژی الکتریکی ، حدود ۲۶۰ گیگا وات بوده که بیش از ۵۳% آن به انرژ یهای تجدیدپذیر اختصاص یافته است که رکورد جدیدی برای این نوع از تکنولوژیهای تولید انرژی به حساب می آید. 
وی افزود: با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۶، برای اولین بار ظرفیت های جدید انرژی خورشیدی از هر تکنولوژی دیگر بالاتر بوده است. پس از انرژی خورشیدی، به ترتیب نیروگاه های بادی، زغال سنگ، گاز، آبی بزرگ، اتمی و زیست توده قرار گرفته است. 
معظمی با اشاره به افزایش رشد فروش جهانی خودروهای برقی و خودروهای هیبریدی برقی در سال ۲۰۱۵ اظهار داشت: قیمت باتری و تنوع مدل ها به همراه زیر ساخت های شارژ،‌ از جمله موانع و چالش های اصلی در بازار جهانی خودروهای الکتریکی به شمار می رود. 
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی خودروهای  برقی در حال تردد در جهان در سال ۲۰۲۰ در محدوده ۱٫۷ تا ۷٫۴ میلیون خودرو است که تفاوت در دامنه پیش بینی ها،‌ به واسطه تفاوت در فرضیات مراجع پژوهشی و آماری در ارتباط با تغییرات قیمت باتری و روند ایجاد زیر ساخت های عمومی پارژ، قابل تحلیل و بررسی است. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: