تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۶۱
تعداد بازدید: ۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
نشست امروز کمیسیون عمران مجلس با هدف بررسی مشکلات بندر انزلی برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، ظهر امروز دوشنبه (22 آبان ماه) کمیسیون عمران مجلس به ریاست محمدرضا رضایی و با حضور حسن خسته بند نماینده مردم بندر انزلی و همچنین محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین برخی از مسئولان سازمان مناطق آزاد نشستی برای بررسی مشکلات بندر انزلی برگزار کرد.
در این نشست حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای دو بندر انزلی و کاسپین در حوزه انتخابیه اش، گفت: متاسفانه برخی ناهماهنگی ها در بدنه سازمان بنادر و همچنین مناطق آزاد سهم بارگیری این دو بندر را کاهش داده که این موضوع به ضرر اقتصاد منطقه و در نهایت کشور است.
نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دو بندر کاسپین و انزلی باید مکمل یکدیگر باشند، افزود: متاسفانه با برخی سوء مدیریت ها این دو بندر در تقابل با یکدیگر قرار گرفته و مشکلاتی را رقم زده اند.

بندر انزلی قطب مناسبی در میان کریدورهای شمال و جنوب
وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما در خصوص دو بندر انزلی و کاسپین جذب بار بیشتر در میان بنادر خارجی است، تصریح کرد: در صورتی که این دو بندر بتوانند موفق عمل کنند قطب مناسبی در  کریدورهای شمال و جنوب خواهند بود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه جذب تجار خارجی به بندر انزلی و کاسپین در رشد اقتصادی منطقه تاثیر بسیاری دارد، گفت: بسیاری از شیوخ عرب در خصوص سرمایه گذاری در این دو بندر اعلام آمادگی کرده اند از این رو نباید از این فرصت چشم پوشی کنیم.
خسته بند با تاکید بر اینکه با تغییر وزرا و همچنین معاونان وی امیدوار به کاهش اختلافات در بدنه سازمان بنادر و همچنین مناطق آزاد در خصوص بندر انزلی هستیم، افزود: تنها راه خروج این دو بندر از وضعیت فعلی و افزایش بازدهی آن ها رشد تعامل میان دستگاه های مسئول است.

ضرورت افزایش بارگیری در دو بندر انزلی و کاسپین
این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به نشست امروز کمیسیون عمران مجلس با محوریت رفع مشکل دو بندر انزلی و کاسپین، گفت: در این جلسه مقرر شد ظرف مدت یک ماه دو سازمان بنادر و منطقه آزاد طی یک توافق نامه ای مشکلات این دو بندر را رفع کرده به گونه ای که افزایش بار گیری در آن ها رخ دهد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در گذشته 7 میلیون تن در بندر انزلی بارگیری صورت می گرفته که اکنون این میزان به علت تحریم ها و مشکلات بانکی که هنوز هم رفع نشده به نصف کاهش یافته است.

نقش بنادر در رشد اقتصادی غیر قابل کتمان است
رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز با مهم خواندن نقش بنادر در رشد اقتصادی کشور، بر ضرورت رفع مشکل بندر انزلی و کاسپین تاکید کرد و گفت: با توجه به تغییر وزرا و همچنین معاونان وی به طور حتم دیگر اختلافاتی که در خصوص این بندر در بدنه سازمان های بنادر و مناطق آزاد بوده دیگر وجود نخواهد داشت.
محمدرضا رضایی یادآور شد: باید با افزایش میزان بارگیری و تخلیه در بندر انزلی و کاسپین به رشد اقتصادی در منطقه و در نتیجه کشور کمک کنیم زیرا این موضوع قرار گرفتن در مدار اقتصاد مقاومتی را کمک می کند.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس برای افزایش تعامل سازمان بنادر و سازمان مناطق آزاد فرصتی یک ماهه را در نظر می گیرد تا در این فرصت مشکل پیش آمده برای بندر انزلی و همچنین بندر کاسپین رفع شود و پس از این زمان دوباره نشستی برای بررسی اقدامات انجام شده برگزار خواهد شد.
در ادامه این نشست راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با مهم خواندن نقش بندر انزلی در رشد اقتصادی، گفت: این سازمان برای رفع معضل پیش آمده برای این بندر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

شایان ذکر است، مسئولان سازمان مناطق آزاد که در این جلسه کمیسیون عمران مجلس نیز حضور داشتند بر تلاش برای رفع مشکل پیش آمده برای دو بندر کاسپین و انزلی اتفاق نظر داشته و متعهد شدند تا یک ماه آینده تمام تلاش خود را برای رفع معضلات انجام دهند./


منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: