تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۶۳
تعداد بازدید: ۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به تولید 85،40 میلیارد مترمکعب گاز ترش غنی در نیمه نخست امسال گفت: تولید تجمعی گاز از میدان پارس جنوبی در سال گذشته به 155،23 میلیارد متر مکعب رسید.
به گزارش مارین نیوز، با افزوده شدن 8 فاز جدید گازی به پروژه های اولیه پارس جنوبی، تولید گاز ایران از این میدان به 64 درصد رسیده كه از این میزان گاز تولیدی، 53 درصد مربوط به بهره برداري از سکوهای جدید در دولت يازدهم بوده است.
معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس به بهره برداری از 14 سکوی گازی ( فازهای 12، 15 و 16، 17 و 18، 19 ، 20 و 21) در دولت یازدهم اشاره کرد و اظهار داشت: مجموع گاز ترش غنی تولید شده از این سکوها تاکنون 135،60 میلیارد متر مکعب بوده است.
یحیی رشیدی افزود: بر اساس برنامه مصوب، توان افزایش تولید فازهای جدید در زمستان امسال، 272،9 میلیون متر مکعب در روز خواهد بود.
وی با بیان اینکه تاکنون 25 سکوی گازی درپارس جنوبی به بهره برداری رسیده ، افزود: با توجه به پایان عملیات تعمیرات اساسی، این سکوها تا پیش از زمستان به آمادگی تولید با ظرفیت کامل می رسند.
رشیدی، تولید ایمن و پایدار گاز از پارس جنوبی و ایجاد ظرفیت های جدید توسعه را اولویت اصلی شرکت نفت و گاز پارس عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته رقم تولید روزانه گاز پارس جنوبی تا پایان سال به 570،5 میلیون متر مکعب می رسد که این میزان تولید با توجه به پیش بینی های انجام شده در بخش عملیات تولید و همچنین پشتیبانی هوایی و دریایی محقق خواهد شد.
معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس تولید تجمعی گاز پارس جنوبی تا پایان شهریور ماه امسال را 1147 میلیارد متر مکعب اعلام كرد و با اشاره به تکمیل طرح های درحال توسعه پارس جنوبی در مدت دوسال آینده گفت: بر همین اساس و با افزایش تولید از میدان پارس جنوبی، میزان تولید تجمعی گاز کشور از این میدان در سال های آینده بطور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به افزايش ٥٣ درصدي توليد گاز پارس جنوبي از سكوهاي جديد، سهم فعلی تولید گاز اين ميدان را 64 درصد اعلام کرد و گفت: با اتمام توسعه بخش فراساحل فازهای پارس جنوبی، سهم شرکت نفت و گاز پارس از این تولیدات بالغ بر 75 درصد خواهد بود.
معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس در ادامه با تاکید بر تقویت توان نیروی انسانی شاغل در بخش مدیریت عملیات و تولید این شرکت ، وجود نیروی انسانی متخصص را رکن اصلی پیشبرد اولویت ها و تحقق برنامه های راهبردی دانست و افزود: مدیریت منابع انسانی بر اساس اصول بنیادی این شرکت در حوزه های تولید و توسعه، از سال های گذشته به جذب نیروهای متخصص اقدام نموده و با برگزاری دوره های آموزشی و حرفه ای، سطوح تخصص کارکنان را در حین خدمت ارتقا داده است.
وی همچنین کیفیت، سرعت و دقت فعالیت های نظارتی و اجرایی در بخش فراساحل را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: با توجه به رفع محدودیت ها و توسعه فضای بین المللی در عرصه صنعت نفت و گاز، ضمن افزایش علاقمندی شرکت های خارجی برای همکاری در طرح های پارس جنوبی، کیفیت و سرعت فعالیت ها ، نصب تجهیزات و قطعات یدکی افزایش یافته که این امر اثر مطلوب و مستقیمی بر افزایش و استمرار تولید داشته است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: