تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۶۸
تعداد بازدید: ۱۵۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
به گفته رییس جمهور روسیه، کشتی های حامل پرچم این کشور ممکن است برای حمل و نقل نفت و گاز در ''گذر دریای شمال'' روسیه، دارای حق اختصاصی شوند. ولادیمیر پوتین این پیشنهاد را با هدف ارتقاء ساخت و ساز در صنایع دریایی روسیه مطرح کرده است.
به گزارش مارین نیوز به نقل از Russia Today، رییس جمهور روسیه در خصوص اعطای حق اختصاصی به کشتی های حامل پرچم روسیه در ''گذر دریای شمال'' اعلام کرده که این اقدام حجم کلی حمل و نقل دریایی روسیه را افزایش می دهد، موقعیت شرکت های داخلی حمل و نقل دریایی را قوی تر می کند و موقعیت های جدیدی برای بازسازی و ارتقاء ناوگان دریایی و کشتیرانی روسیه ایجاد خواهد نمود. 
انتظار می رود که خط کشتیرانی ''گذر دریای شمال'' روسیه به مسیری کلیدی برای تجارت کالا بین اروپا و آسیا تبدیل گردد. لازم به ذکر است که مسیر ''گذر دریای شمال'' از نواحی قطبی روسیه تا مناطقی خاص در شرق دور است. 
به گفته ولادیمیر پوتین، لایحه ی مربوطه در مجلس دوما در حال بررسی است. پیش بینی می کنم که لایحه به زودی به قانون تبدیل شود. همچنین، پوتین اظهار کرده که پیشنهاداتی هم در خصوص تعمیم این قانون به سایر مناطق دریایی روسیه وجود دارد و بهتر است تمام این مسائل را به طور کامل و بدون عجله بررسی دقیق کنیم. 
باید خاطر نشان ساخت که سال گذشته حجم کالاهای حمل شده در ''گذر دریای شمال'' با ۷.۵ میلیون تن رکورد حمل و نقل کالاها را در این مسیر دریایی از زمان شوروی سابق شکست. بر اساس تخمین های آژانس فدرال حمل و نقل دریایی و رودخانه ای روسیه، حجم نقل و انتقالات از مسیر مذکور تا سه سال آینده می تواند ۶ برابر شود. این در حالی است که انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ حجم نقل و انتقالات از ''گذر دریای شمال''  با افزایشی بسیار چشمگیر به ۷۰ میلیون تن برسد. 
لازم به ذکر است که به طور عمده کشتی ها نفت، گاز مایع طبیعی و ذغال سنگ را از این مسیر دریایی حمل می کنند. مسیر ''گذر دریای شمال'' از جنوب شرقی آسیا به اروپا زمان حمل و نقل را در مقایسه با مسیرهای سنتی حمل کالا مثل کانال های سوئز و پاناما به نصف کاهش می دهد. این مسیر دریایی در زمان شوروی سابق برای عرضه ی کالا به نواحی قطبی ای استفاده می شد که به دلیل سرما امکان فعالیت چندانی نداشتند.

منبع: تابناک
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فروشگاه اينترنتي
|
Switzerland
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
بهترین عمل همین است که بتوان موقعیت ارتباطی فوق العاده ایی را ایجاد نمود تا بتوان در انتقال و مبادله مسیر درستی را در پیش بگیرد
فروشگاه اينترنتي
www.baneh.com
باتشکر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: