تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۶۹
تعداد بازدید: ۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
نیروی دریایی انگلیس اعلام کرده که در تاریخ هفت دسامبر (۱۶ آذر) از بزرگترین کشتی جنگی تاریخ خود یعنی ناو هواپیمابر اچ ام اس ملکه الیزابت رونمایی خواهد کرد و در این تاریخ این ناو رسما خدمت خود را آغاز می‌کند.
به گزارش مارین نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گاوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس به هنگام یک بازدید از این ناو هواپیمابر تاریخ آغاز به خدمت این کشتی جنگی را رسما اعلام کرد.


مقام‌های انگلیس اعلام کرده‌اند که آخرین مرحله آماده‌سازی این ناو هواپیمابر برای شروع به خدمت مربوط به اقدامات آزمایشی پیمانکاران بوده که از ۳۰ اکتبر آغاز شد.
ملکه الیزابت دوم قرار است در مراسم آغاز به کار این ناو در بندر پورتسموث در جنوب انگلیس حضور پیدا کند. این کشتی متعلق به سری جدید کشتی‌های نیروی دریایی انگلیس تحت عنوان کلاس ملکه الیزابت است. در حال حاضر یک ناو دیگر از این کلاس یعنی ناو اچ ام اس شاهزاده ولز که دومین ناو هواپیمابر این کلاس است، در دست ساخت بوده و قرار است در سال ۲۰۲۰ شروع به خدمت کند.
ارتش انگلیس برنامه‌ریزی کرده تا سال ۲۰۲۳، دو اسکادران ۱۲ تایی از جنگنده‌های F۳۵ را روی ناو ملکه الیزابت مستقر کند.
مایکل فالون وزیر دفاع سابق انگلیس در تاریخ ۱۶ اوت درباره ناو ملکه الیزابت گفته بود این ناو بیانیه بریتانیا درباره جهان، یک ابراز قدرت نظامی انگلیس و همچنین تعهد ما به یک نقش جهانی بزرگتر است. 

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: