تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۷۷
تعداد بازدید: ۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
مدیرعامل شرکت نفت خزر، گفت: مطالعات گذشته که از احتمال وجود ذخایر غنی هیدروکربوری در جنوب دریای خزر حکایت داشته است، با کمک شرکت‎های خارجی به روز می‎شود.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت نفت خزر به نشریه پلاتس، گفت: فعالیت‌ های توسعه ‎ای در مناطق شمال ایران به ویژه مناطق فراساحلی، با تأخیر و هزینه بیشتری نسبت به پروژه ‌های جنوب کشور انجام می ‌شود؛ اما با این حال در منطقه خزر موفقیت ‌هایی به دست آمده و شرکت نفت خزر طی سال ‎های اخیر، موفق به کشف نفت در بلوک 6.2 خزر شده است. 
محسن دلاویز به حفاری دو حلقه چاه در بخش ایرانی خزر طی سال ‎های گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون وجود حدود 2 میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا در این بخش اثبات شده است. 
دلاویز با بیان این‎که در واکنش به افزایش تقاضای انرژی در شمال کشور و ملاحظات منافع ملی، طی ماه های اخیر کمیته سرمایه گذاری با هدف جذب سرمایه ‎های خارجی در پروژه های دریای خزر تشکیل شده است، ادامه داد: این کمیته مذاکرات خود را با شرکت های خارجی دنبال می کند. 
به گفته وی، پیش ‎بینی می ‎شود در آینده نزدیک، چند کنسرسیوم تمایل خود را برای همکاری در فعالیت‎ های توسعه ‎ای خزر اعلام کنند. 
بر اساس این گزارش، طی 2 ماه گذشته، شرکت ملی نفت ایران تفاهمنامه ‎ای با هدف ارزیابی زمین‌ شناختی در بخش خزر جنوبی با شرکت لوک اویل روسیه و تفاهمنامه ای با هدف مطالعه میدان سردار جنگل و بلوک‌ های اکتشافی ٢٤، ٢٦ و ٢٩ دریای خزر با شرکت ORG نروژ امضا کرده است که به گفته مدیرعامل شرکت نفت خزر، امضای این دست تفاهم‌نامه ها نشان دهنده تغییر فضای کاری در خزر و حمایت‌ های وزیر نفت و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی نفت از اکتشاف و توسعه در این منطقه است. 
دلاویز معتقد است، اگرچه توسعه در خزر، پیگیری‌ ها و ریسک ‌های خاص خود را دارد و سرمایه گذاران بدون شک با محافظه کاری هایی به این بخش می‌ آیند، اما با درایت متولیان و پیشبرد مذاکرات و تفاهم ‌نامه های اخیر، روزهای خوبی در انتظار خزر خواهد بود. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: