تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۸۲
تعداد بازدید: ۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روزهای آینده الحاق یک ناو موشک انداز تحت عنوان "سپر" را خواهیم داشت که طراحی، سازه بدنی، موتور و تسلیحات نظامی سوار بر این ناو موشک انداز جدید تماما ایرانی است.
به گزارش مارین نیوز، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز هنگام ورود به فرودگاه بین‎المللی گرگان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دریای خزر دریای به عنوان صلح و دوستی است و پنج کشوری که پیرامون این دریا هستند به دنبال امنیت کامل به صورت جمعی در این دریا هستند.
امیر دریادار حسین خانزادی با بیان اینکه هماهنگی بین فرماندهان نیروهای دریایی منطقه در حال انجام است، تصریح کرد: نشست سوم در اردیبهشت سال آینده انجام خواهد گرفت تا گفتگوهای بیشتری برای همکاری بین کشورها انجام شود.
حسین خانزادی افزود: در این راستا نیروی دریایی پایگاه‎های خودش را در جنوب دریای خزر برقرار کرده و آخرین پایگاهی که در این منطقه برقرار می‎شود در امیرآباد است که جزوه پایگاه شرق دریای خزر نیروی دریایی محسوب می‎شود این پایگاه دریایی برای برقراری امنیت بیشتر در این منطقه ایجاد خواهد شد.
وی بیان کرد: پایگاه‎های نیروی دریایی به تعداد لازم وجود دارد، هر جا نیاز به برقراری امنیت باشد پایگاه‎های نیروی دریایی آنجا مستقر است.
خانزادی گفت: مهمترین اصل برای نیروی دریایی برقراری امنیت کامل در مناطق دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برقراری امنیت در دریاهای مجاور دریای آزاد با همکاری کشورهای منطقه انجام می‎گیرد، ابراز کرد: تامین امنیت خطوط مواصلاتی دریای کشور از دیگر وظایف ما است که اقتصاد کشور از این طریق برقرار می‎شود و مقتدرانه امنیت نفت‌کش‌ها و کشتی‌های تجاری ایران در مبادلات تجاری در آبهای آزاد را برقرار می کند.
خانزادی با تصریح اینکه تعیین حدود دریای خزر هنوز به سرانجام نرسیده است، گفت: این مهم را حقوق‎دانان تعیین می‎کنند از لحاظ تجهیزاتی نیز مشکلی نداریم.
وی افزود: نیروی دریایی برای بومی سازی تجهیزات دریایی می کوشد و تعدادی شناور و زیر دریایی به دست نیروهای ما ساخته شده که در آینده ای نزدیک ناو موشک انداز سپر با ویژگی های منحصر به فرد به ناوگان دریایی اضافه می شود. 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: طراحی، سازه بدنی، موتور و تسلیحات نظامی سوار بر این ناو موشک انداز جدید تماما ایرانی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: