تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۸۳
تعداد بازدید: ۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از تولید بخار از نخستین بویلر واحد ۱۲۱ پالایشگاه فاز ۱۳ توسط گروه مپنا خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با اعلام خبر فوق افزود: با آغاز عملیات قلیاشویی بعد از ورود گاز سوخت به پالایشگاه فاز ۱۳ و در سرویس قرار گرفتن فلرهای HP و MP، از بامداد روز (جمعه ۳ آذر) تولید بخار از واحد 121 شروع شد. 
پیام معتمد به تمهیدات اندیشیده شده برای راه اندازی واحد 121 اشاره کرد و گفت: با توجه به آمادگی کامل واحدهای یوتیلیتی جهت راه اندازی، آب خام و DM برای انجام مقدمات تولید بخار از منابع خارج از پالایشگاه تهیه و فرآیندهایی که احتیاج به دریافت آب داشتند قبل از ورود آب از آبگیر مشترک انجام شدند. 
مجری طرح توسعه فاز 13 ضمن ابراز تشکر از زحمات همکاران فازهای 24-22 در آماده سازی آبگیر مشترک پیش بینی کرد با دریافت پیوسته آب از آبگیر که از امروز (جمعه ۳ آذر) آغاز شده، واحد 127 جهت تولید آب خوراک بویلرها و واحدهای دیگر یوتیلیتی نیز هرچه سریعتر در مدار تولید قرار گیرند. 
به گفته این مقام مسئول شرکت نفت و گاز پارس در حال حاضر واحدهای تولید هوا، ازت، توزیع آب، توزیع گاز سوخت، فلر، شبکه آب آتش نشانی و تولید بخار در مدار تولید قرار گرفته اند و براساس برنامه ریزی های انجام شده پالایشگاه فاز 13 تا قبل از پایان سال جاری با راه اندازی یک ردیف گازی با گاز ترش فازهای 8-7-6، به تولید اولیه خواهد رسید. 
طرح توسعه فاز 13 جهت برداشت 56 میلیون متر مکعب در روز گاز ترش از میدان مشترک و استحصال روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز متان، 2900 تن گاز مایع (ال پی جی)، 2750 تن اتان، 75 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروپایدار ایرانیان، مپنا و صدرا در دست اجراء است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: