تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۸۵
تعداد بازدید: ۲۰۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: شناور "نظامی گنجوی ۵" حامل ۸۰ دستگاه خودرو ترانزیتی، در اسکله اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه پهلو گرفت.
به گزارش مارین نیوز ، مدیر بنادر غرب هرمزگان با اشاره به موقعیت استراتژیک این بندر در زمینه صادرات و واردات کالا و ترانزیت خودرو اظهار داشت: زیرساخت‌های بنادر و دریانوردی بندرلنگه برای فعالیت‌های تجاری افزایش یافته و این بندر ظرفیت بالایی در امر تجارت دریایی و تخلیه و بارگیری کالا و ترانزیت خودرو را دارد.
محمود صابری گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی بندرلنگه و داشتن حداقل فاصله با کشورهای حوزه خلیج فارس شرایط ایده آلی برای حضور شرکت های فعال در امر ترانزیت خودرو فراهم آمده و با توجه به زیر ساخت های انجام شده در این خصوص ، این بندر در نیمه نخست سال جاری توانست رتبه نخست ترانزیت خودرو در میان بنادر کشور را کسب نماید.
وی پیشرفت عملکرد این بندر را از آثار و نتایج اجرای طرح توسعه دریایی و بندری و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری دانست و افزود: با توجه به محوطه سازی و تخصیص آن جهت توسعه فعالیت های ترانزیتی شرایط لازم برای افزایش شرکت های حمل و نقل و خطوط کشتیرانی جدید فراهم آمد و در همین راستا کوشش شده تا خطوط کشتیرانی جدید با بهره گیری از شناورهای مدرن بکار گرفته شود که شناور کاتاماران نظامی گنجوی ۵ از جمله این شناورها است که برای نخستین بار بعد از به آب انداخته شدن با ترانزیت ۸۰ دستگاه خودرو از بندر دبی به مقصد بندرلنگه در اسکله این بندر پهلو گرفت.
این مقام مسئول اضافه کرد: یکی از مزیت های این شناور نسبت به شناورهای هم رده ظرفیـت حمـل بیشتـر (۱۱۰ خودرو) و همچنین دو بدنه بودن آن است که می تواند در شرایط بد آب و هوایی میان جزایر و ساحل سرزمین اصلی تردد کند.
شایان ذکر است، بر اساس اصول مهندسی دریا شناورهای دو بدنه ای یا کاتاماران به دلیل شکل خاص بدنه و ویژگی های هیدرودینامیکی مناسب، مقاومت موج سازی کمتری تولید و نسبت به شناورهای تک بدنه ای از پایداری و مانورپذیری بهتری برخوردار بوده و امکان دستیابی به سرعت های بالاتر را فراهم می سازند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ذرهون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
1
0
با سلام
جناب آقای صابری بد نبود به شرکت سازنده این شناور که مورد تمجید شما قرار گرفته است نیز اشاره می کردید. الحمدالله در حیطه استان خود شما هم مشغول به فعالیت هستند.
سردبیر محترم مارین نیوز اگر ایشان فراموش نمودند از سازنده یادی و تشکری بکنند شما می توانستید در قالب پی نوشت مشخصات کامل شناور و سازنده آن را بیاورید.
دقیقاً برعکس عمل می کنیم، بجای اینکه ستارالعیوب باشیم و مشوق الحسنه، به ایراد گیری و سرپوش گذاشتن بر محسنات مشغولیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
لندینگ کرفت و کاتاماران دو نوع متفاوت از شناورها هستند .
ناشناس
|
Ukraine
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
البته در اینجا درست گفته اند و دو شناور باهم ترکیب شده اند در طراحی.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: