تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۸۶
تعداد بازدید: ۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
دانشمندان موفق به کشف اسکلت بی‌سر هیولای دریایی در جزیره‌ای دورافتاده در روسیه شده‌ اند، این موجودات که گاو دریایی نام دارند در قرن هجدم میلادی بر اثر شکار بی‌ رویه منقرض شدند.
به گزارش مارین نیوز به نقل از DailyMail، بقایای بی‌سر یک گاو دریایی در جزیره‌ای در دریای بریج پیدا شده است. نسل این هیولاهای دریایی شش متری در قرن هجدم به دلیل شکار بی‌رویه منقرض شد چرا که این حیوانات هیچ ترسی از انسان‌ها نداشتند و به‌راحتی به کشتی‌ ها نزدیک می‌ شدند بنابراین شکار آسانی بودند.
دنده‌ های این گاو دریایی در ساحل جزیره پیدا شد و مانند حصاری از دل زمین بیرون زده بود. محققان طی یک حفاری هشت ساعته اسکلت این گاو دریایی منقرض ‌شده را بیرون آورند. این موجودات در گذشته در آب‌های میان روسیه و آلاسکا زندگی می‌کردند.


دانشمندان 45 مهره، 27 دنده، استخوان کتف چپ و استخوان‌ های دیگر این گاو دریایی بدون سر را پیدا کردند. گاوهای دریایی بالغ تا 10 متر طول و ده‌ها تن وزن داشتند. این شناگرهای ماهر طی روز از علف‌های چسبیده به کف دریا تغذیه می‌کردند.
این حیوانات عظیم‌الجثه متعلق به گروهی از پستانداران به نام «سایرنیا» -نام پری‌های دریایی در اساطیر یونان باستان- بودند و تحقیقات نشان می‌دهد که در قرن هجدم جمعیت باقی مانده از گاوهای دریایی تنها در دریای بریج و جزیره کوپر زندگی می‌کردند.
جرج استیلر، کاوشگر آلمانی، طی سفری در سال 1741 برای اولین بار وجود گاوهای دریایی را ثبت کرد.


گزارش‌ها نشان می‌دهد که یک گاو دریایی می‌تواند غذای 33 نفر در ماه را تامین کند بنابراین دریانوردان از این موجودات تغذیه می‌کردند. استیلر در نوشته‌های خود ذکر می‌کند گاوهای دریایی در گله‌ های چند نفری حرکت می‌ کردند و گوشت این حیوان مزه روغن بادام می‌ داده است.
متاسفانه آخرین گاو دریایی در سال 1768 کشته شد؛ درست 27 سال بعد از این که استیلر این موجودات را کشف کرد. 
به عقیده دانشمندان شکار بی‌رویه دریانوردان، دلیل اصلی انقراض این پستانداران بوده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که ملوانان بیشتر از آنچه که بتوانند بخورند یا مصرف کنند، گاو دریایی شکار می‌کردند چراکه گمان می‌کردند تعداد بی‌پایانی از این موجودات وجود دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: