تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۹۳
تعداد بازدید: ۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
این رزمایش که از آن به عنوان بزرگ ترین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان یاد می شود، با حضور 32 کشور در آب های بنگلاش به همراه ناوگروه 49 نیروی دریایی ارتش ایران متشکل از ناوشکن سبلان و ناو لجستیک بندرعباس، آغاز شده است.
به گزارش مارین نیوز، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش، با اعلام این خبر و با اشاره به حضور ناوگروه ایرانی در جنوب شرق‌ آسیا جهت شرکت در رزمایش امداد و نجات، اظهار داشت: هم اکنون دو ناو نیروی دریایی ارتش یعنی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «سبلان» و ناو لجستیک «بندرعباس» در لنگرگاه کشور بنگلادش هستند تا در رزمایش بزرگ امداد و نجات مشترک کشورهای حاشیه اقیانوس هند شرکت کنند.
امیر دریادار حسین خانزادی با بیان اینکه این رزمایش با هدایت نیروی دریایی بنگلادش در خلیج بنگال اجرا می‌شود، اظهار داشت: طی یکی دو روز آینده این رزمایش برگزار شده و اخبار آن منتشر خواهد شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: کشورهای استکباری معمولاً در پس رویکرد خود در حوزه امداد و نجات، به دنبال نفوذ استعماری و استکباری در کشورها هستند اما نگاه جمهوری اسلامی ایران در کمک به دیگر کشورها با تکیه بر رویکرد و آموزه‌های دینی و بشردوستانه است.
بنا بر این گزارش، هیات بلندپایه ای از نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهموری اسلامی ایران به سرپرستی امیر دریادار دوم خلبان ستاد بهرام عسکریان مشاور راهبردی فرمانده نیروی دریایی ارتش در کشور بنگلادش حضور داشته و در بدو ورود به این کشور، در فرودگاه حضرت شاه جلال داکا مورد استقبال مقامات نظامی این کشور و نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
این هیات علاوه بر رزمایش فوق، در جلسه فوق العاده فرماندهان و اعضای سمپوزیوم دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند نیز حضور داشته و به ارائه برنامه های آیونز 2018 ایران در این اجلاس خواهند پرداخت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: