تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۰۳
تعداد بازدید: ۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران از آغاز تعمیرات نخستین سکوهای حفاری نفت و گاز به دست متخصصان داخلی در این مجتمع خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعمیرات اساسی دو دکل حفاری نفت و گاز در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس به دست متخصصان داخلی آغاز شد، اظهار داشت: پیش از این بخشی از تعمیرات دکل‌های حفاری توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شد. 


حميد رضاييان اصل ادامه داد: با تعمیرات اساسی این سکو‌ها ایران تبدیل به قطب تعمیرات سازه‌های زیر آبی سکو‌های حفاری می شود.
وی افزود: ۱۰۰ متخصص داخلی عملیات مکانیکی، الکتریکی، تعویض ورق‌های فلزی، نوسازی شبکه‌های لوله کشی و رنگ آمیزی این سکوها را در مدت چهار ماه اجرا می‌کنند و این سکوها به میادین نفتی و گازی خلیج فارس منتقل می‌شود.
رضاییان با بیان اینکه این دکل‌ها دارای ۱۲۵ متر ارتفاع، ۵۶ متر عرض و ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن وزن هستند، تصریح کرد: در سه سال گذشته نیز سازه‌های روی آبی هفت دکل حفاری دیگر در ایزوایکو تعمیر شده بود.
وی بیان داشت: تعمیر این سکوها در استان هرمزگان ۲۵ درصد ارزان‌تر از دیگر نقاط جهان است.
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران خاطرنشان کرد: در این شرکت نخستین کشتی‌های اقیانوس پیمای ایرانی و نخستین سکوهای میادین نفت و گاز پارس جنوبی طراحی و ساخته شده است.
شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراسحل ایران (ایزو ایکو) در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: