تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۱۲
تعداد بازدید: ۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
‌‌‌"سپر" جدیدترین ناو موشک انداز ایرانی که قابلیت رقابت با ناوهای روز دنیا را دارد به نیروی دریایی ارتش ملحق شد.
به گزارش مارین نیوز، صبح سه شنبه مراسم الحاق ناو موشک انداز کلاس پیکان با عنوان «ناو سپر» به ناوگان شمال کشور و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) در بندرانزلی آغاز شد.


در این مراسم امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی و امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و مصطفی سالاری استاندارگیلان جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.


در همین باره، رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز به خبرنگاران گفت: ناو موشک انداز سپر قابلیت رقابت با ناوهای روز دنیا را دارد.
امیر دریا دار امیر رستگاری با بیان اینکه این ناو قابلیت عملیات در شرایط مختلف جوی را دارد افزود: متخصصان داخلی، ناو موشک انداز سپر را در سخت ترین شرایط تحریم ها ساخته اند.
وی تصریح کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان صنایع دریایی این وزرات آمادگی دارد آنچه را که نیروی راهبردی دریایی نیاز داشته باشد در کمترین زمان ممکن طراحی و بسازد.

گفتنی است، ناو سپر 47 متر طول، 3 متر و 90 سانتی متر ارتفاع، حداکثر سرعت 35 گره دریایی دارد و مجهز به انواع سلاح های پیشرفته بومی سازی شده شامل سامانه موشکی سطح به سطح، توپ های 76 و 40 میلممتری و رادار کنترل آتش با قابلیت ردیابی جنگنده‌ها و موشک های کروز است.
این ناو چهارمین فروند از ناو کلاس پیکان است که به دست صنعت گران توانمند داخلی و متخصصان صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی در مدت 2 سال و نیم ساخته شده است. 
مانور سریع، سرعت بالا، سامانه موشکی سطح به سطح، سامانه تدافعی ضد هوایی و ضد سطحی از قابلیت های بارز ناوموشک انداز سپر است که یکی از بروز ترین ناوها از لحاظ تجهیزات ارتباطی و سامانه سلاح است.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: