تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۲۲
تعداد بازدید: ۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
نسخه چهارم آمارنامه دریایی حاوی اطلاعاتی جامع و یکپارچه از عملکرد حوزه‌های مختلف دریایی کشور منتشر شد.
به گزارش مارین نیوز، بسیاری از کشورها به دریا به‌عنوان یک ظرفیت عظیم توسعه و اقتدار می‌نگرند، به‌طوری‌که هم‌اکنون حدود 90 درصد از تجارت جهانی از طریق اقیانوس‌ها انجام می‌شود. برای نیل به هدف توسعه دریایی در کشور شایسته است وضعیت کنونی صنایع دریایی ایران با نگاهی عمیق‌تر و دقت بیشتری بررسی شود.
لذا در این راستا ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی تدوین آمارنامه دریایی کشور را در دستور کار خود قرار داده است، به همین منظور نسخه چهارم آمارنامه دریایی ایران حاوی اطلاعاتی جامع و یکپارچه از عملکرد حوزه‌های مختلف دریایی کشور، شامل شاخص‌های ارزیابی وضعیت حوزه‌های مختلف دریایی و آمار مربوط به این شاخص‌ها منتشر شد. 
آمارنامه دریایی ایران به صورت سالیانه به‌روزرسانی شده و مجموعه حاضر چهارمین نسخه از آمارنامه مذکور است، طبیعا می‌توان به تدریج و طی سال‌های آینده نسبت به افزایش شاخص‌ها و آمار مرتبط اقدام کرد.
بر اساس اعلام ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نسخه چهارم آمارنامه دریایی سعی شده تا حد امکان اطلاعات مفیدی از حوزه‌های شیلات، ساخت و تعمیر شناور، بنادر و حمل‌ونقل دریایی، گردشگری دریایی و ساحلی، آموزش و تحقیقات، صنایع فراساحل، امنیت دریایی و هیدروگرافی ارائه شود.
 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: