تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۲۸
تعداد بازدید: ۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: هیچ یک از ظرفیت های دریایی مانند تفریحات، سفرها، ورزش ها، حمل و نقل و تجارت دریایی در جزیره کیش جدی گرفته نشده و ما مصمم هستیم از این پس بر پروژه های نو و جذاب مرتبط با دریا تمرکز کنیم.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم افتتاحیه نوزدهمین همایش صنایع دریایی که در مرکز همایش های بین المللی کیش با حضور مسئولان لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس، فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، معاون وزیر دفاع،  سفیر هلند در جمهوری اسلامی ایران و فعالان عرصه صنایع دریایی و دریانوردی برگزار شد، اظهار کرد: هیچ یک از ظرفیت های دریایی مانند تفریحات، سفرها، ورزش ها، حمل و نقل و تجارت دریایی در جزیره کیش جدی گرفته نشده  و ما مصمم هستیم از این پس بر پروژه های نو و جذاب مرتبط با دریا تمرکز کنیم.
محمد ابراهیم انصاری لاری با تاکید بر اینکه کشور ما با وجود خط ساحلی طولانی در شمال و جنوب کشور به طول 5 هزار و 800 کیلومتر از یک غفلت تاریخی نسبت به دریا رنج می برد،گفت: ما به معنای واقعی بر دریا مسلط نیستیم زیرا مفهوم تسلط بر دریا غیر از آشنایی و بهره برداری موردی از دریا است.
مدیرعامل سازمان افزود: ما بر دریا مسلط نیستیم زیرا تسلط بر دریا به معنای بهره برداری اصولی و علمی از همه داشته های دریایی و نعمت های دریا با ملاحظات زیست محیطی و کمترین آسیب به دریاست
وی با اشاره به پیشینه تاریخی ایران و ارتباط  17 استان کشور با دریا، ساحل بیان کرد: با وجود این مرز طولانی  کشور ما پیوند وسیع و عمیق با فرهنگ، تمدن و اقتصاد دریا ندارد و اگر اقتصاد مرتبط با صنایع نفت و گاز در دریا را مستثنی کنیم سهم دریا در اقتصاد کشور بسیار اندک خواهد بود.
انصاری لاری با یادآوری این نکته که  از میان 10 شهر مهم کشور هیچ یک در کنار ساحل و دریا واقع نشده اند اظهار کرد: برعکس هر چه به دریا و ساحل نزدیکتر می شویم رنگ محرومیت، فقر و نازیبایی شهرها و آبادی ها بیشتر می شود و این یک ضعف و نقیصه برای کشور به شمار می آید.
وی تاکید کرد: بنادر پیشانی و چهره اصلی هر کشور محسوب می شوند و از دیدن بنادر و میزان عمران و آبادانی و توسعه و رونق بنادر می توان به یک قضاوت اجمالی در مورد یک کشور رسید اما اگر کسی بخواهد با نگاه به بنادر کشور ما قضاوت کند به یک قضاوت اشتباه دچار می شود زیرا وضعیت بنادر و شهرهای ساحلی ما بسیار متفاوت است.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: به اقتضای خاکپاره دردانه و آرام جزیره کیش می توان گفت « اهمیت هر جزیره از یک سو به توده خاکی است که به صورت یک خشکی از میان امواج خروشان سربرآورده و از سویی دیگر به پهنای خیره کننده و زیبای دریایی است که این خشکی را احاطه کرده  و توجه اغراق آمیز به این توده خاکی و خشکی سبب شده که از دریای بی انتها و پربها غفلت کنیم» در همه جا به ویژه در جزیره کیش ما دچار این غفلت شده ایم .
وی ادامه داد:  ما هیچ یک از تفریحات دریایی، سفرهای دریایی، حمل و نقل، ورزش و تجارت دریایی را در جزیره کیش جدی نگرفته ایم و از این پس بر پروژه های نو و جذاب مرتبط با دریا و استفاده از ذخیره حداکثری دریایی تمرکز کنیم.
انصاری لاری افزود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور باید جایگاه ویژه اداری در ساختار خود برای گردشگری دریایی تعریف کرده و با تامین منابع مالی و آموزش های لازم گردشگری دریایی را تولیت و تقویت کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: اگر در قطعنامه این همایش که با حضور متخصصان و فعالان معتبر عرصه دریانوردی برگزار می شود به این نکته توجه شود بی تردید برای ما راهگشا خواهد بود و ما در مسیر اداری این مطلب را دنبال خواهیم کرد و شاید در سال های آتی به یمن این رویداد از گردشگری دریایی مواهب و ثمرات زیادی برداشت کنیم.
گفتنی است، نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی 2017 بعد از دو روز به کار خود پایان داد و پس از آن نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، مدیرعامل منطقه آزاد کیش و جمعی از نمایندگان و مسئولین کشور گشایش یافت. 
لازم به ذکر است، نمایشگاه IRANIMEX2017 معتبرترین و‌ قدیمی ترین رویداد دریایی کشور است و همه ساله به منظور ارائه آخرین توانمندی‌ها، دستاوردها و معرفی فرصت‌های سرمایه‌ گذاری در‌ حوزه‌های مختلف صنایع‌ دریایی و صنایع وابسته به همت انجمن مهندسی دریایی ایران با حمایت و همکاری ارگانهای دریایی کشور برگزار‌ می‌شود. این نمایشگاه تا 23 آذر در جزیره کیش دایر می باشد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: